Annons

importera foton till lr

Produkter
(logga in för att koppla)

Kajsa220

Aktiv medlem
Jag försöker att importera ca 80 foton från en mapp. Men IMPORTERA-knappen är inte klickbar.
Jag kan se alla bilderna som jag vill importera men dom är som svaga skuggor bara. Alltså jag kan inte få in dom i LR.

Vad kan jag göra åt saken?

ps) jag tillät kopiering av bilder och då kom dom in....tydligen finns dom redan nånstans i lr då....
Men jag vet inte vad jag gör för fel.

Och en annan sak.

När jag tittar igenom alla bilder i LR så kommer det upp massor med gamla bilder som jag inte vill ha där. Hur får jag bort all dom?

Senast ändrad:
Och en annan sak.

När jag tittar igenom alla bilder i LR så kommer det upp massor med gamla bilder som jag inte vill ha där. Hur får jag bort all dom?

Du kan göra på olika sätt.
Antingen högerklicka på bilden/bilderna och då kan du välja om bilderna bara ska tas bort från LR eller raderas från hårdisken.
Eller så kollar du bilderna i Librarymodulen, trycker på x-tangenten för varje bild som ska bort. När du gått igenom alla bilderna och har x-at de som ska bort trycker du Ctrl+Backspace. Då får du också frågan hur bilderna ska rederas.

Du kan göra på olika sätt.
Antingen högerklicka på bilden/bilderna och då kan du välja om bilderna bara ska tas bort från LR eller raderas från hårdisken.
Eller så kollar du bilderna i Librarymodulen, trycker på x-tangenten för varje bild som ska bort. När du gått igenom alla bilderna och har x-at de som ska bort trycker du Ctrl+Backspace. Då får du också frågan hur bilderna ska rederas.

Tack så mycket! =)

Det låter som att du redan importerat bilderna till Lightroom? Om de redan finns i databasen (katalogen/catalog) så blir de gråa om du försöker importera dem igen.

Vill du importera dem igen? Isåfall: varför?

Varifrån försöker du importera bilderna? Lokal hårddisk, kamera, minneskortläsare...?

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto