Annons

Importera bilder från Canon 350 D till dator.

Produkter
(logga in för att koppla)

blj

Aktiv medlem
Hej! Har tagit bilder med min gamla Canon 350 D har provad importera bilder till min dator med usb kabel men
det går ej eftersom det saknas drivrutiner för kameran provat även med minneskortläsare men samma där
texten som kommer upp står det att modellen ej kan identifieras och drivrutiner saknas.
Har ej kvar CD skivan med dessa sökt på nätet på Canons sida men drivrutiner för 350 D har dom ej kvar
att ladda ner.
Provat med usb inställningar och enheter och skrivare också också men jag går bet.
 
Hej! Har tagit bilder med min gamla Canon 350 D har provad importera bilder till min dator med usb kabel men
det går ej eftersom det saknas drivrutiner för kameran provat även med minneskortläsare men samma där
texten som kommer upp står det att modellen ej kan identifieras och drivrutiner saknas.
Har ej kvar CD skivan med dessa sökt på nätet på Canons sida men drivrutiner för 350 D har dom ej kvar
att ladda ner.
Provat med usb inställningar och enheter och skrivare också också men jag går bet.
 
Vad är det som inte fungerar när du fösöker importera bilderna med en minneskortläsare? För att importera jpg eller raw från en minneskortläsare brukar man inte behöva någon drivrutin för kameran. Är det när du vill öppna filerna i något program du får problem? Isåfall, vilket program?
 
Digital Photo Professional från Canons hemsida?
Är det Mac eller PC du vill importera? Om Mac, använd Bildinsamling.
 
När jag provar importera från kameran kommer det upp att drivrutin saknas
och från minnes kortet att det ej kan identifieras skickar bilder.IMG_20210415_191813.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20210415_190833.jpg
    IMG_20210415_190833.jpg
    4.3 MB · Visningar: 25
  • IMG_20210415_191207.jpg
    IMG_20210415_191207.jpg
    5.7 MB · Visningar: 26
Vad är det som inte fungerar när du fösöker importera bilderna med en minneskortläsare? För att importera jpg eller raw från en minneskortläsare brukar man inte behöva någon drivrutin för kameran. Är det när du vill öppna filerna i något program du får problem? Isåfall, vilket program?
Hej jag importerar på pogrammet bilder se bifogade filer hur det ser ut.
 
Hej! Problemet är löst det var inställningen i kameran som fattades.
Det gick bra att ladda ner efter Peter Werns tips om inställning i kameran.(y)
 
Hej Bo-Lennart! Hoppas du fick till det så det funkar nu...

Canons programvara DPP (Digital Photo Professional) är bra att ha, den har funnits länge (i mars 2007 när jag köpte min första DSLR Canon 400D så fanns den programvaran med på CD i kartongen med kameran) och finns idag som version 4 - (4.12.20.3) som jag ju också har.

Jag fotade i Raw-format ända från början, och DPP använde jag för att läsa och ladda ner/bildbehandla rawfilerna.
Men 350 D tar väl också raw-filer utöver jpeg, om man behöver?
Ha det bra!
/B
 
Hej Bo-Lennart! Hoppas du fick till det så det funkar nu...

Canons programvara DPP (Digital Photo Professional) är bra att ha, den har funnits länge (i mars 2007 när jag köpte min första DSLR Canon 400D så fanns den programvaran med på CD i kartongen med kameran) och finns idag som version 4 - (4.12.20.3) som jag ju också har.

Jag fotade i Raw-format ända från början, och DPP använde jag för att läsa och ladda ner/bildbehandla rawfilerna.
Men 350 D tar väl också raw-filer utöver jpeg, om man behöver?
Ha det bra!
/B
Hej! Ska gå in och kolla och ladda ner det.
Det går med raw format också kameran
har legat sen 2012 men jag fick liv i batteriet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.