Annons

Imponerad av 5D och ISO 1600

Produkter
(logga in för att koppla)

PatrikAdolfsson

Aktiv medlem
Var idag på Monster Jam i Globen med min son. Fick för övrigt detta som farsdagspresent av min fru :)

Hursomhelst. Jag tog med kameran på vinst eller förlust då jag inte hade en aning om det skulle bli något plåtat eller ej.

Bländare 2.8 och 70-200 USM IS @ 200 gav ett par bra bilder om jag får säga det själva :D ISO 1600 fungerar hur bra somhelst och i fortsättningen kommer inte jag vata rädd att använda det även i jobb.

Lite bilder på
http://www.patrikadolfsson.com/MonsterJamGloben2005/

Favorit var när El Toro Loco sprutade rök ur näsborrarna :D

Bilagor

• liten_truck_el_toro_loco_no.jpg
    liten_truck_el_toro_loco_no.jpg
    52.7 KB · Visningar: 491
Shit, är det på ISO 1600 och inte brusreduserat i efterhand? Tydligen dags att börja köpa trisslotter och hålla tummarna riktigt hårt...

cihlin skrev:
Shit, är det på ISO 1600 och inte brusreduserat i efterhand? Tydligen dags att börja köpa trisslotter och hålla tummarna riktigt hårt...

Nu är ju bilderna i och för sig kraftigt förminskade till en bråkdel av orginalstorlek vilket gör att bruset reduceras kraftigt. Men visst, bilderna ser skitbra ut. jag har sett bilder från 5D på 1600 ISO i full storlek och dom är relativt sett väldigt bra.

Jo, det ser ju klart bättre ut förminskade. Men de är inte speciellt brusiga i 100% heller :D

Ska testa skriva ut ett par bilder på ISO 1600 och se hur resultatet blir. Men som sagt. Riktigt nöjd med kameran på höra ISO. ja, i övrigt också :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar