Annons

Image Processor sparar som kopia

Produkter
(logga in för att koppla)

borealis

Aktiv medlem
När jag använder Image Processor i CS3 envisas den med att spara alla jpg-filer som en kopia istället, trots att det inte ligger några filer med samma namn i den aktuella katalogen.

För att ta det från början:
Först öppnar jag ett stort antal bilder i ACR, där jag fixar allt som behöver fixas, utom brusreducering.
Sen skickar jag alla dessa bilder till Photoshop, där jag vill brusreducera med Noise Ninja.
När filen öppnas i PS heter den någonting i stilen IMG_1234.CR2
Sedan öppnar jag Image Processor och väljer inställningar som i bilden.
Det som händer är att det skapas en JPEG katalog där alla bilder hamnar med filnamnen i stilen IMG1234 copy.jpg.

Frågan då återigen - hur gör jag för att skippa "copy" i filnamnet?
Finns det något annat sätt i PS att göra liknande grej, som skulle funka bättre?

Jag känner till att det finns program som man kan använda till att döpa om filer efteråt, dock ser jag det som en workaround och inte som en lösning. Men kanske jag landar där ändå ;-)
 

Bilagor

  • ImgProcessor.jpg
    ImgProcessor.jpg
    28 KB · Visningar: 127
Du har "Save In Same Location" ikryssat. Vad händer om du från början bestämmer att spara i en tom mapp istället ?
 
Du har "Save In Same Location" ikryssat. Vad händer om du från början bestämmer att spara i en tom mapp istället ?
Och där har vi lösningen ...

Det funkar t.o.m. så att jag pekar ut den katalog där originalen ligger (motsvarande "Save in Same Location"), och på samma sätt som förr skapar PS en ny JPEG katalog under den, men nu sparas bilderna utan "copy" i namnet.

Tusen tack Per
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.