Annons

iMac 27 Core3 & spyder 3

Produkter
(logga in för att koppla)

Marty Marr

Medlem
Jag överväger att köpa en ny burk som rubriken antyder :) Jag kommer delvis använda burken för "amatör redigering" dvs lightroom & CS5. Jag jobbar mest med Tiff & Raw och plåtar med DX/FX. Frågan är om detta kommer "hålla" eller om jag kommer ångra mig. Några andra fotoentusiaster som har upplevelser av det här upplägget? Alla svar välkommnas.

Bästa / M
 
Det finns en lång och vindlande tråd om just detta med iMac och foto. Min konklusion är att allt beror på hur kinkig du är - det ska nog funka.
 
Det finns även proffs som kör den uppsättningen och den kommer säkert att räcka långt då du profilerar den bra. Själva maskinen är grymt fin och kommer att göra susen. Ifall du ska göra riktigt bra tryck/print så tycker jag inte apples led display håller i längden. Men den går ju bra sedan att kompletera t.ex med en eizo FlexScan som inte kostar så mycket men har en riktigt sjysst prestanda och köra dubbla displayer.
 
Jag överväger att köpa en ny burk som rubriken antyder :) Jag kommer delvis använda burken för "amatör redigering" dvs lightroom & CS5. Jag jobbar mest med Tiff & Raw och plåtar med DX/FX. Frågan är om detta kommer "hålla" eller om jag kommer ångra mig. Några andra fotoentusiaster som har upplevelser av det här upplägget? Alla svar välkommnas.

Bästa / M

Håller gör det utan större tvivel, och det ett bra tag framöver - det finns många som gör liknande saker på betydligt enklare utrustning..

Se bara till att få ordentligt med arbetsminne i datorn du beställer, både Lightroom och PS trivs med mycket minne.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.