Martin
Medlem
Hej filmning är en ny utmaning för mig. Ska filma en korridor och några rum. Gjorde några test idag och kände att jag inte alls har koll på filmningen.
Några problem.
Satte kameran på stativ och försökte svepa runt i rummet, men det blev väldigt hackigt.
Vitbalansen hur ställer man in den på bästa sätt inför en filmspelning.
Ljus, hur löser man det här lättast? Försökte med blixtrar och inställningsljus men det räckte inte långt.
Sedan slutligen, hur får man lättast en mjuk rörelse med kameran om man inte springer och köper dyra stativ. Har ni några tips så att man kan få bort dem värsta skakningarna i kameran. Jag vill gå runt i rummet samtidigt som jag filmar.
Alla tips motages eller länkar till bra guider
Några problem.
Satte kameran på stativ och försökte svepa runt i rummet, men det blev väldigt hackigt.
Vitbalansen hur ställer man in den på bästa sätt inför en filmspelning.
Ljus, hur löser man det här lättast? Försökte med blixtrar och inställningsljus men det räckte inte långt.
Sedan slutligen, hur får man lättast en mjuk rörelse med kameran om man inte springer och köper dyra stativ. Har ni några tips så att man kan få bort dem värsta skakningarna i kameran. Jag vill gå runt i rummet samtidigt som jag filmar.
Alla tips motages eller länkar till bra guider