ANNONS
Annons

Idiotproblem i lightroom4

Produkter
(logga in för att koppla)

mysk

Aktiv medlem
Hej

Då har jag uppgraderat till lightroom 4 och stöter direkt på ett idiotiskt problem.
När jag inmporterat bilderna i biblioteket så markerar jag en bild och klickar på framkalla. DÅ möts jag bara av en tom ruta där det står inga bilder är markerade.

Kan lägga till att inga bilder syns nere i "filmraden" längst ner heller. Är de nå nytt i 4 som måste ställas in för att få denna simpla grejjen att funka??

Mvh
Robban

Hej

Då har jag uppgraderat till lightroom 4 och stöter direkt på ett idiotiskt problem.
När jag inmporterat bilderna i biblioteket så markerar jag en bild och klickar på framkalla. DÅ möts jag bara av en tom ruta där det står inga bilder är markerade.

Kan lägga till att inga bilder syns nere i "filmraden" längst ner heller. Är de nå nytt i 4 som måste ställas in för att få denna simpla grejjen att funka??

Mvh
Robban

Låter mysko. Själv har jag uppgraderat från LR2 till LR3, och nu senast från LR3 till LR4, utan problem. Samtidigt som jag uppgraderade till LR4 passade jag på att uppdatera alla bilder från PV2010 till PV2012, också det utan problem.

Låter mysko. Själv har jag uppgraderat från LR2 till LR3, och nu senast från LR3 till LR4, utan problem. Samtidigt som jag uppgraderade till LR4 passade jag på att uppdatera alla bilder från PV2010 till PV2012, också det utan problem.

Annars så rekommenderar Adobe att låta gamla bilder ligga kvar i den gamla versionen.
LR försöker visserligen att efterlikna utseendet på den gamla versionen men lyckas långt ifrån alltid.
Det kan bli en ganska ordentlig skillnad.

Samtidigt som jag uppgraderade till LR4 passade jag på att uppdatera alla bilder från PV2010 till PV2012, också det utan problem.

Jag vill - för andra som läser tråden - starkt avråda från att göra en sådan generell konvertering. Eftersom processversionerna skiljer sig så kraftigt åt kan vissa bilder påverkas så mycket i negativ riktning att man måste sitta och justera dem en och en.

En betydligt smidigare lösning är att justera enskilda bilder om man tror att den nya processversionen kan ge ett bättre slutresultat. Det gäller framför allt bilder som håller svag teknisk kvalitet men där den nya processversionen har förmåga att kompensera bristerna. Exempel på det är brusreducering och smartare skärpehantering.

Kan rapportera att det löste sig. En gammal hederlig omstart fixade det. Programet hade väl inte riktigt vaknat!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto