Annons

I tankar om ny ljus-setup..

Produkter
(logga in för att koppla)

enik

Medlem
Funderar och funderar..
Eventuellt inom en snar (mer eller mindre snar) framtid så planerar jag att byta upp min studioljus utrustning.

Det jag äger idag är ett Quadra set (2st S heads) och även två styck elinchrom BX400.
Funkar fint men utomhus är det emellanåt rätt klent plus att BX400 är juh ite speciellt portabla.

Funderar på att sälja allt och köpa något ordentligt, komplett, kraftfullt och smidigt.
Så närmst i ledet finns juh då Elinchroms Ranger RX Speed alternativen.
Egentligen inte så intresserad av annat märke för jag gillar elinchrom och har en del modifierare och tillbehör till som jag tänkte behålla.
Dyrt ja... men som jag förstått är det stabila prylar som håller i längden.
Jag vill gardera mig och ha minst tre-fyra ljuskällor som man kan jobba med.

De setup alternativ jag dividerar mellan är:

2st Elinchrom ranger RX speed
3st S heads
1st Ringflash 1500

Det jag vill kunna köra är en eller två som Main och två som Backlight eventuellt.
Frågan är om man kör på full blås på main, och sedan två som back som fördelas 50/50 på 1100W hur det blir? Märks dom?
Beror kanske på hur ljuset ligger ute..

Ett annat alternativ är:
1st Ranger RX speed
1st S head
1St Ringflash 1500
och sedan att man behåller Quadrorna som man kör som backlight.
Grejjer med Quadra är att det är AS vilket inte fördelar ljuset jämnt så det blir juh inte så mycket tryck i dom. Iaf inte fullt 400W.

Blir väl rätt klent då anatr jag?

hmm..

Skulle uppskatta lite input om dessa grejjer hur ni tycker de känns (Ni som har då..) eller lite allmänt tänk och tips om de setuper jag funderar på.

Vad tror ni??

tack på förhand.

--enik
 
ANNONS