Annons

I stil med Panasonic Lumix GF1

Produkter
(logga in för att koppla)

haeg

Medlem
Jag funderar på att överraska min sambo med en kamera.

Hon har då och då lånat min Panasonic Lumix GF1 och varit väldigt nöjd. Den finns väl inte längre till salu och har ändå ett par år på nacken så vilka liknande alternativ rekommendar ni att jag tittar på? Hur är uppföljarna till GF1? GF2 har väl pekskärm och med tanke på att hon inte kommer så bra överens med pekskärmen på sin telefon är det nog en dålig ide.

Tack på förhand.
 
Jag funderar på att överraska min sambo med en kamera.

Hon har då och då lånat min Panasonic Lumix GF1 och varit väldigt nöjd. Den finns väl inte längre till salu och har ändå ett par år på nacken så vilka liknande alternativ rekommendar ni att jag tittar på? Hur är uppföljarna till GF1? GF2 har väl pekskärm och med tanke på att hon inte kommer så bra överens med pekskärmen på sin telefon är det nog en dålig ide.

Tack på förhand.
Den nyare Panasonic GX1 är den som är mest lik. Vissa förbättringar; till exempel är den väldigt mycket bättre på höga iso.
GF2 är enklare.
 
Tackar så mycket för hjälpen.

Om någon har något annat tips är det givetvis välkommet men med tanke på hur mycket jag gillar min GF1:a så lockar ovanstående mycket.
 
Jag har GX1 och tycker det är en bra kamera (köpte den iofs väldigt billigt så den blev ju rätt prisvärd). Nöjd med bildkvaliteten - företrädesvis visas bilderna på någon typ av bildskärm.

Två saker att tänka på:
1. Ingen sökare
2. Fast skärm.
Det kanske är så på GF1 också? Då har ni ju erfarenhet av det redan.
För min del hade jag uppskattat att kunna ha variation med en ställbar skärm alt. att kunna hålla kameran mot ögat.

Ska kanske tillägga att jag trivs rätt bra med min GX1 så jag tycker i det stora hela det är ett bra köp.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.