Annons

Hyra Canon G10 med undervattenshus!

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanStahlberg

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag söker att få hyra ett undervattenshus för en Mark II N, eller en G10 med undervattens hus (viktigt den kan fota i RAW) eller liknande.
Har kollar med YFO, men dom hade inget till uthyres, och skulle väldigt gärna vilja testa ett exemplar en vecka innan man slår till. Ska användas för att fota surfing i vattnet med.

Har du ett du kan hyra ut, eller vet du någon som gör?

Mvh
Johan Ståhlberg

Undervattenshus för kompakta kameror tål inte skvättande vatten eller att bli sköljda i rinnande vatten. Knapparna blir först täta när de trycksatts. Så att filma surfing kan vara lika med att dränka kameran. Du måste använda ett hus med högre kvalitet. Har svårt att tro att någon hyr ut ett sådant. Försök få tag på någon uv-fotograf som är villig att hjälpa dig ta bilderna eller möjligen kan tänka sig hyra ut/låna ut sin utrustning. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig då mina grejer hör till de som är känsliga...

För surffoto borde ett mjukt påsskydd från ewa-marine funka bra. Jag har tidigare använt det till systemkamera ned till 40 meters djup, så täthet och tålighet är det inga problem med. Det som är bristen med de påsarna är att det blir svårt att hantera kameran på djupet när påsarna trycks ihop av trycket. Det ska ju inte vara problem för dig som ska vara på ytan. Bristen är väl med dem som med andra hus med platt port att det inte blir bra om du har för vidvinkliga objektiv bakom. 24 mm är väl ok, men sedan blir det inte bra.

Jag har inget till IIn och de hittar du nog inte många som har. Men om du är fullförsäkrad kan du kanske hyra en hel utrustning med kamera och allt av någon som har. Var ska du fota? Gör du det genom ett företag?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar