Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hyra av studio och modell, hur gå tillväga

Produkter
(logga in för att koppla)

kimra

Medlem
Hej på er !
Jag fotar mest "gestaltande fotografi" (naket) och har tröttnat på de begränsningar på exponering mina frivilliga och gratisarbetande modeller kräver, så jag funderar på att hyra en studio (analog) och ett par "modeller". Hur går jag bäst tillväga ? Det handlar om bilder som kan komma att dyka upp i olika (konst)utställningar lite varstans.
Jag vill gärna få tips till vad nakna män är bra till på bild (ej porr).
Jag vill också gärna ha förslag på hur jag kan få tag i kraftiga (storlek 50+) modeller och undrar hur jag kan anlita kroki modeller ? Finns det någon som vet något bra sätt att komma i kontakt med dem.
Jag bor i västra götalands län så helst skulle studio+modeller finnas här omkring, Värmlands län skulle kunna gå också.
För tillfället är jag en fattig sjukpensionär så vad är rimliga priser ?
 
Studio e svårt att få tag på idag, YFO hade men tror att dom har lagt ned sin hyrstudio verksamhet. så man får ringa till diverse fotografer och hör om dom känner för att hyra ut sin studio... priset beror säkert på hur mycket utrustning som du behöver som blixtar fonder mm..

gällande modellbiten så få rman kolla med argenturerna, man kan kolla på www.modellbilder.se och se om man kan hitta någon som ställer upp på de ideer som du vill... gå rman till argenturer e det nog dyrt oxå tror jag... finns nog oxå nätargenturer som e billigare...
 
Jag har tittat på www.modellbilder.se förut, nackdelen är att det verkar vara mest tonåriga modeller i det här området, jag är lite trött på tonåringar.
Vad tror ni om möjligheten att hyra studio av skolor ? Det finns ju några stycken att välja på.
 
kimra skrev:
Jag har tittat på www.modellbilder.se förut, nackdelen är att det verkar vara mest tonåriga modeller i det här området, jag är lite trött på tonåringar.
Vad tror ni om möjligheten att hyra studio av skolor ? Det finns ju några stycken att välja på.


Kolla med alla fotografer på fotosidan i din närhet. Vi fotografer är ett vänligt släkte.
 
kimra skrev:
Hej på er !
Jag fotar mest "gestaltande fotografi" (naket) och har tröttnat på de begränsningar på exponering mina frivilliga och gratisarbetande modeller kräver, så jag funderar på att hyra en studio (analog) och ett par "modeller". Hur går jag bäst tillväga ? Det handlar om bilder som kan komma att dyka upp i olika (konst)utställningar lite varstans.
Jag vill gärna få tips till vad nakna män är bra till på bild (ej porr).
Jag vill också gärna ha förslag på hur jag kan få tag i kraftiga (storlek 50+) modeller och undrar hur jag kan anlita kroki modeller ? Finns det någon som vet något bra sätt att komma i kontakt med dem.
Jag bor i västra götalands län så helst skulle studio+modeller finnas här omkring, Värmlands län skulle kunna gå också.
För tillfället är jag en fattig sjukpensionär så vad är rimliga priser ?

Kontakta www.nocturnalmodels.com kan hända att någon av modellerna kan tänka sig ett jobb som det du beskriver.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.