Annons

Hyperdrive och SSDisk

Produkter
(logga in för att koppla)
Var noga med att köpa rätt SSD disk, vissa SSD diskar är ATA-3 enheter, och inte ATA-5 som är standard med vanliga SATA diskar. ATA-3 fungerar inte i en Hyperdrive.

-- Nicke

Var noga med att köpa rätt SSD disk, vissa SSD diskar är ATA-3 enheter, och inte ATA-5 som är standard med vanliga SATA diskar. ATA-3 fungerar inte i en Hyperdrive.

-- Nicke

Jag skaffade Patriot diskar och allt verkade fungera. Disken formatterades av Hyperdrive och syntes i browser. Disken var access bar via USB till datorn och det fungerade att kopiera filer till den. Filerna öppnades av Hyperdrive. Kort sagt det verkade fungera...
Men det visar sig att kopiering från minneskort inte fungerar. Viket liksom var hela grejen.

Så nu ska jag köpa ny disk eftersom det enligt supporten ska lösa problemet.
Funkar INTEL X25-M 160GB 2.5# SATA/300 MLC 34NM? http://www.dustin.se/pd_5010329070.aspx

Jag hittar ingen information om ATA version.

IBMs hemsida säger:
- ATA/ATAPI 7 complient

Supporten på Hyperdrive:
If you change the SSD to 2.5" laptop sata interface hard disk or ATA-5/6 SSD, it will work like a champ.

Skulle ATA-7 kunna innebära problem?

Nån som har nåt tips på en SSD på 100+GB med ATA-5/6?

Jag skaffade Patriot diskar och allt verkade fungera. Disken formatterades av Hyperdrive och syntes i browser. Disken var access bar via USB till datorn och det fungerade att kopiera filer till den. Filerna öppnades av Hyperdrive. Kort sagt det verkade fungera...
Men det visar sig att kopiering från minneskort inte fungerar. Viket liksom var hela grejen.

Tyvärr det är detta som händer om det är en ATA-3 disk.

Så nu ska jag köpa ny disk eftersom det enligt supporten ska lösa problemet.
Funkar INTEL X25-M 160GB 2.5# SATA/300 MLC 34NM? http://www.dustin.se/pd_5010329070.aspx

Jag hittar ingen information om ATA version.

Jag tror att det är större sannolikhet att denna disk fungerar, än lågprisdiskar, men kolla med Dustin dom borde veta (eller kunna ta reda på detta).

-- Nicke

Tack, för tipset.
Jag tog dock kontakt med Hyperdrive supporten direkt och de bekräftade att IBM disken skulle funka klanderfritt. Så nu är en beställd.

Patriot disken visade sig fungera i min bärbara så den kommer att få sig ett lyft på köpet. Ingen större skada skedd mao. Jag kanske tom lyxar till det med en uppgradering från XP->W7 när jag ändå är igång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar