Annons

hvor kan jeg finne folk til mitt fotoprosjekt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnussen

Ny medlem
Jeg har fremover et 6-ukers prosjekt på fotoskolen jeg går på. Prosjektet mitt går ut på å fotografere mote med inspirasjon fra Richard Avedon.
Til prosjektet behøver jeg frivillige folk som tex. makeupartister/stylister og modeller.
Eventuelt også kanskje en fotoassistent.
jeg har forsøkt å søke på nettet etter folk som kanskje vil bygge en portfolie og vil være interesserte av å gjøre dette prosjektet sammen med meg uten ersätning, men jeg vet ikke hvor jeg skal lete?

Er det noen som har tips om hvordan man går til veie for noe slikt?

Takk for svar!

Mvh.

Thea

eksempel richard Avedon: http://creatique.tumblr.com/post/20646625201
 
Om du inte kan betala så kanske du kan erbjuda gentjänster, så som licens att använda dina bilder på Facebook m.m.? Kan du visa dina bästa foton och lova dem att de kommer "få" fina foton är de nog mer motiverade att ställa upp. De vanligaste anledningarna att inte vilja bli fotad är att det skall bli dåligt/pinsamt eller man inte får något för det.

Utåtriktade människor som vill synas på bild kan du förmodligen hitta på Facebook, musik-/teater-/konst föreningar/grupper . Någon lokal modebloggare kanske?

Själv har jag aldrig dirigerat ett foto utan tar vad som händer framför mig, men tja, jag frågar runt vad som händer och om det är okej att jag får fota där, vilket brukar vara uppskattat. När jag fotade klättrare frågade jag bara runt och satt sen och fikade tills klättrarna hade lunchat klart och skulle klättra.

Löser det sig inte får du väl tvångsrekrytrera vänner/familj :) kalla in gamla tjänster eller lova att du hjälper till med kompisens flytt osv.
 
Takk for utfyllende svar!

Jeg har forsøkt å legge ut annonser og skrive innlegg på facebook osv. Jeg har sendt mail til Makeupartist-skoler. Jeg har fått noe respons, men jeg synes det er aller svårest å hitta modeller. I og for seg tycker jeg inte det er svårt å hitta folk som vil stilla upp gratis, det finnes jo många som tycker det er roligt å spännande. Men jag vet inte helt hur jeg går fram for å hitta dom!
Makeupartister og stylister går på skola og vil som oftast stille upp mot at dom får en bild til sin portfolie. Assistenter er jo lett att hitta ettersom många tycker det verkar spennande og roligt. Modeller derimot, har jo som oftest egne agenturer, og tar betalt for å stille upp på fotografi. jeg har hørt at det finnes såkalte "new faces", som stiller opp mot at de får använda bilderna. Men jeg hittar inte efter flere sök på nätet.
Jag er lite desperat, for jeg vil verkligen få et så bra projekt som möjligt. Og hoppas at denne bildserien kan bli så bra at jeg kan ställe ut den på vår utställning til sommaren.

Mvh Thea
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.