Chewbacca
Aktiv medlem
jag funderar starkt på att køpa detta stativ men undrar vilket huvud som ær bæst. Først och fræmst vilken typ? Kulled? Videohuvud?
Kulleder jag funderar på:
Manfrotto 486RC2 Compact ball kulled, max 6 kg
Manfrotto 486 Compact ball kulled, 6
Manfrotto 488RC4 Midi ball kulled, 8 kg
Manfrotto 488RC2 Midi ball kulled, 8
Videohuvud:
Manfrotto Videohuvud 128LP, max4 kg
Manfrotto 128RC Micro videohuvud, 4 kg
Manfrotto Videohuvud 390RC2, 5 kg
Samtliga finns på www.cyberphoto.se
Min budget ær satt till mellan 500-800 kr
Jag har ingen aning om vilket huvud som ær bra. Men jag undrar om inte vidoehuvud ær bættre nær det gæller att låsa fast huvudet i vinklat lge. Det ær i det læget som ær mest kritiskt och det måste hålla, får inte glida det minsta.
En anna fråga ær om det finns någo som tyder på att det ena sliter mer och blir slappare i vertikallæget med åren. Utøver den førvæntade førslitningen alltså. Kort sagt livslængden på huvudena.
Vad anvænder ni och vad ær negativt med era huvuden ( )? Tips och erfarenheter?
Min kamera ær en kk10d o væger ca 700 gram. har inga teleobjektiv ænnu men køper antagligen ett 300 i framtiden. Bør væl inte bli mer æn kanske max 2 kg?
Kulleder jag funderar på:
Manfrotto 486RC2 Compact ball kulled, max 6 kg
Manfrotto 486 Compact ball kulled, 6
Manfrotto 488RC4 Midi ball kulled, 8 kg
Manfrotto 488RC2 Midi ball kulled, 8
Videohuvud:
Manfrotto Videohuvud 128LP, max4 kg
Manfrotto 128RC Micro videohuvud, 4 kg
Manfrotto Videohuvud 390RC2, 5 kg
Samtliga finns på www.cyberphoto.se
Min budget ær satt till mellan 500-800 kr
Jag har ingen aning om vilket huvud som ær bra. Men jag undrar om inte vidoehuvud ær bættre nær det gæller att låsa fast huvudet i vinklat lge. Det ær i det læget som ær mest kritiskt och det måste hålla, får inte glida det minsta.
En anna fråga ær om det finns någo som tyder på att det ena sliter mer och blir slappare i vertikallæget med åren. Utøver den førvæntade førslitningen alltså. Kort sagt livslængden på huvudena.
Vad anvænder ni och vad ær negativt med era huvuden ( )? Tips och erfarenheter?
Min kamera ær en kk10d o væger ca 700 gram. har inga teleobjektiv ænnu men køper antagligen ett 300 i framtiden. Bør væl inte bli mer æn kanske max 2 kg?