ANNONS
Annons

Huuuu..bröllopsbilder!

Produkter
(logga in för att koppla)

ChrilleG

Medlem
Var hovfotograf på min systers bröllop i helgen...många fina bilder. Men så lät jag hennes styvson ta några bilder (fem år)... lite senare runt middagsbordet ville min syster se lite bilder. Jag höll upp kameran och fick meddelandet -inga bilder finns.......misstänkte precis vad som hänt. Alla reagerade men jag mörkade allt genom att säga att det nog nått fel på nått...inga problem..ville ju inte skämma ut en stackars femåring (men egentligen var det väl mitt fel). Jag kunde fan inte slappna av på hela kvällen! Tur det bjöds på whiskey!

Provade PC Inspector idag, halva bilder! Pandora inte alls...men ZAR 8.3 fixade biffen!

Alla bilder hemma igen....saved by the bell.

Fy fan vad hemskt

Jag har helt lagt av med att fotografera bröllop,och då har jag inte ens varit i närheten av något så fasansfullt som du varit,jag tror mig vara en ganska tuff jäkel,men när det gäller att föreviga något som ej går att göra om,så är jag en riktig mes.
Janne

Ohh fy! Din historia stärker min övertygelse om att aldrig vara officiell fotograf på ett bröllop. Däremot tar jag gärna med kameran om så efterfrågas & tar lite "bonusbilder", kravlöst & lekfullt.

Läskigt värre med allt som kan gå fel & bli till besvikelse vid ett tillfälle som aldrig ger en andra chans.

Tja, det behöver ju inte endast vara ett bröllop. Det kan ju vara ett stort jobb, som inte heller går att göra om.

Jag varinte med där riktigt... Var det ett program som räddar trasiga minneskort?

Jag vill inte ens tänka mig den fasa jag själv skulle ha känt i ett liknande läge. Jag är riktigt glad för dig och brudparet att du lyckades återskapa bilderna. Bra jobbat! :)

ZAR (Zero Assumption Recovery), för er som undrar, är ett program för att återställa data som förlorats (oavsiktlig formatering, borttagning, hårdvarufel etc). Den hanterar hårddiskar, minneskort etc. Har lyckligtvis aldrig behövt använda programmet själv... än.

http://www.z-a-recovery.com

2 x tusentack!

Jag är en av Bokmässans 3 fotografer å blev lite kissnödig då detta kom upp. Tänk om...

Tja, 4 dagars plåtande... som börjar på torsdag...

2 x tusentack!

Jag är en av Bokmässans 3 fotografer å blev lite kissnödig då detta kom upp. Tänk om...

Tja, 4 dagars plåtande... som börjar på torsdag...

Nu hoppas jag ju att du tömmer dina minneskort löpande samt använder mer än ett minneskort, samt har med dig en reservkamera? För saker kan ju gå sönder, helt och hållet.
Jag skulle aldrig våga ha alla ägg i samma korg om man säger så....

Jo, det är klart. Det gör jag ju. Hellre flera små än några stora - av det skälet.
Men ändå.
Jag kör sällan med dubbla hus på samma motiv, men det borde man kanske göra?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar