Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hus och objektiv till m42/md

Produkter
(logga in för att koppla)

oshe

Aktiv medlem
Hej fotosidan!

Jag är sugen på att skaffa ett billigt sekundärt system till mitt nuvarande 400d + 17-85 is usm + 70-300 is usm.

Jag hade tänkt mig antingen pentax eller sony pga att det finns många gamla objektiv som funkar fint till dessa hus. Men jag behöver hjälp med att hitta hus och objektiv som är ok och inte kostar mycket.

Jag har kollat lite på a100 och k100d som finns billigt. Är de ok till ändamålet eller finns det andra alternativ? En bra sak med dessa är ju stabilisering vilket inte är fel.

Sen så kommer jag även införskaffa lite objektiv då och jag har väl tänkt mig brännvidderna, 50, 85,135, 200, 400 eller något i den stilen. Till det kanske någon kitzoom för att få lite mer vidvinkel. Jag vill gärna ha tips på bra objektiv som är relativt billiga. Även vilka märken/serier som är bra och vad man skall akta sig för.

Budget är alltså melodin och helst vill jag inte lägga mer än ett par hundra eller max 500 kanske per objektiv och för huset egentligen inte mer än kanske någon tusenlapp men det kanske blir svårt att hitta.

Hoppas det finns någon där ute som kan hjälpa mig!:)

Tack på förhand!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.