Magnuz
Aktiv medlem
Har haft lite intressanta funderingar på vad andra tar bilder på under en semester/solsemester, och hur ni gör rent praktiskt? Att de flesta knäpper bilder på polare och endel platser förstår man ju men ni som fotar och har det som intresse precis som jag hur lägger ni upp låt säga en vecka i Grekland?
Satsar ni på bilder på, människor, vyer, hus, byggnader, natt eller dag, kväll osv.? Åker ni till specifika platser ni får tips om eller ger ni er ut på egenhand? Vad letar ni efter när ni tar semesterbilder eller bilder utomlands?
Sen allt praktiskt, hur löser ni det?
- Att släpa på kameraryggsäck i värmen?
- Kombinationen sand/bad och en fin kamera = ej bra.
- Resesällskapet gillar inte att du vill ut och fota eller stannar och tar bilder när man ska äta eller bada typ...
- Vågar man lämna kamera osv. på hotellrummet?
- Ska man dedikera en fotodag eller spontanfota lite nu och då?
- Ska man ta mycket bilder om man fotar digitalt eller ska man vara sparsam och ta det man verkligen vill?
Jag kan också tycka det är svårt att ha riktig semester med kameran med för då blir det letande av bilder, men å andra sidan har man inte kameran med så grämer man sig över de bilder man missar...
Lägg gärna till andra funderingar omkring detta..
/Magnus
Just hemkommen från 1 vecka på Rhodos..
Satsar ni på bilder på, människor, vyer, hus, byggnader, natt eller dag, kväll osv.? Åker ni till specifika platser ni får tips om eller ger ni er ut på egenhand? Vad letar ni efter när ni tar semesterbilder eller bilder utomlands?
Sen allt praktiskt, hur löser ni det?
- Att släpa på kameraryggsäck i värmen?
- Kombinationen sand/bad och en fin kamera = ej bra.
- Resesällskapet gillar inte att du vill ut och fota eller stannar och tar bilder när man ska äta eller bada typ...
- Vågar man lämna kamera osv. på hotellrummet?
- Ska man dedikera en fotodag eller spontanfota lite nu och då?
- Ska man ta mycket bilder om man fotar digitalt eller ska man vara sparsam och ta det man verkligen vill?
Jag kan också tycka det är svårt att ha riktig semester med kameran med för då blir det letande av bilder, men å andra sidan har man inte kameran med så grämer man sig över de bilder man missar...
Lägg gärna till andra funderingar omkring detta..
/Magnus
Just hemkommen från 1 vecka på Rhodos..