ANNONS
Annons

Hur välja sekvensbild på en Ixus?

Produkter
(logga in för att koppla)

hej_monica

Ny medlem
Jag blir inte klok på hur jag ska få min gamla Ixus 80 till sekvensbild-mod? (Kanske är det liknande även för andra Ixusar av ungefär samma ålder, så tipsa gärna även om ni inte känner exakt denna modell.)
Via funktionsknappen för sekvens/självutlösare finns bara ikoner med alternativen "enbild" samt 3 olika tidsintervall för självutlösaren, ingen "sekvens".
Har försökt variera bildkvalitet/upplösning för att förstå om det kan vara styrande för sekvensbilder, men ikonen kommer aldrig upp.
Har ett SD Extreme III-kort, borde vara tillräckligt?

Tacksam för tips.
Kamerans manual tycker inte att jag borde ha något att fråga om, den visar även sekvensbild-ikonen som ett alternativ, men jag får det som sagt inte att funka i praktiken.

Det står i manualen på sidan 76. Man måste använda det "manuella" läget. Hur man väljer det står också på sidan 76.

Det står i manualen på sidan 76. Man måste använda det "manuella" läget. Hur man väljer det står också på sidan 76.

Jamenvisst! Klockrent! Tack!

Jag var bara lat och letade upp en engelsk online-manual, där tycker jag mig inte kunna utläsa att man måste välja M2 innan. Men, så bra!

ANNONS