Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur stor har ni ??

Produkter
(logga in för att koppla)

moh1

Aktiv medlem
Nu menade jag era hemstudios och inget annat.

Jag har tillgång till ca 3 meter på bredden och 5 meter långt , men tycker att detta är för litet , vad har ni för erfarenheter.

Jag har införskaffat mig ett Electra 300i-paketet från Photax.
Jag tycker att jag har problem med att de är för starka om man vill köra på f4 eller större för att få suddig bakgrund,Är det ett grå filter som gäller (om det nu är så det heter)

Glömde att skriva att jag är en supernybörjare på detta.

Mina tester ligger på
http://www.sportfoto.nu/studio/studio1

där man även kan se en bild på min "studio"

Tacksam för all hjälp jag kan få i detta
MVH Mats

Svar från en annan nybörjare :)

Det ser ut som om lokalytan räcker bra till halvkroppsbilder men ett par "flaggor" skulle nog kunna göra bilderna bättre.

(Du har stora vita ytor vid sidan av motivet och dessa fungerar som reflexskärmar)

Filtret du skall sätta på kameran heter ND och finns i ett par olika styrkor, det är egentligen bara ett neutralgrått filter även om vissa märken kan ha lite lätt färgton på det.

Min egen lokal är något större (4*10m) men har tyvärr ett vitt tak som jag måste göra något åt snarast.

Vad är det för bakgrund?

För att utnyttja softboxen bättre bör den placeras _mycket_ närmare motivet.
Nu fungerar den som ett litet paraply och ger ganska hårt ljus.

diver1 skrev:
Svar från en annan nybörjare :)

Det ser ut som om lokalytan räcker bra till halvkroppsbilder men ett par "flaggor" skulle nog kunna göra bilderna bättre.

(Du har stora vita ytor vid sidan av motivet och dessa fungerar som reflexskärmar)