ANNONS
Annons

Hur skydda frontlinsen? (hejsan ny här)

Produkter
(logga in för att koppla)

Richard Hughes

Aktiv medlem
hejsan ny här

Hejsan !

jag är ny inom fotografering och i dag har jag äntligen fått min Nikon D70 tänkte lära mig fotografera ordentligt! men nu till frågan har ni något lins skydd på era kameror ? jag köpte ett uv filter som skydd och har även ett lins skydd men det är välldigt pilligt att få på och av.

MvH Richard Hughes
Http://www.stereo.just.nu

Själv har jag absolut inga problem med linskyddet till D70, tycker det är väligt enkelt att använda, både genom att trycka på de avsedda platserna på sidan eller använda "greppet" i mitten.

Välkommen föressten :)

Tjenare och välkommen!

Måste bara fråga... i din profil står det att du "tävlar och bygger bil ljud och det var så mit foto intresse började". Alltså... vad är det du gör!? :)

Jag brukar inte använda objektivlocket. Däremot har jag alltid ett UV-filter på objektivet som skyddar mot damm och repor.

Jag har även alltid motljusskyddet monterat. Detta gör att frontytan är ganska bra skyddad från föremål som kan repa filtret. Eftersom jag inte har något objektivlock får jag göra rent filtret ibland. Då är det ju bra om man slipper nöta på själva frontlinsen i objektivet.

Ska man däremot packa ner kameran i en vanlig väska eller ryggsäck kan det vara bra att sätta på locket. I en kameraväska tycker jag det är onödigt.

Måste bara fråga... i din profil står det att du "tävlar och bygger bil ljud och det var så mit foto intresse började". Alltså... vad är det du gör!? :)

Han tävlar nog i att bygga in ljudanlägningar i bilar och få det att låta så bra som möjligt eller så mycket som möjligt.

Hejsan ! okej jag kommer nog att köra med lins skydd vil ju inte att något ska hända älsklingen ;)
jag tävlar i sasca där man bygger en ljudanläggning där det ska vara rent och snyggt och sen så är det väl ljud inget spela högt ! kolla min hemsida så får ni se lite bilder på mitt bygge och bilen =) www.stereo.just.nu

MvH Richard Hughes
Http://www.stereo.just.nu

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar