PhilipK1
Ny medlem
hej! jag är ny inom fotografering, men intresset har vuxit snabbt och nu har jag lite funderingar kring objektiv. jag fotar mest produktbilder (eftersom jag också sysslar med hantverk) och porträtt. jag har nu fått en del förfrågningar att göra promo bilder för lokala band och tänkte höra vilka objektiv ni skulle rekommendera för just promo bilder men också live bilder. det blir antagligen mest att jobba med metal band så jag gissar att gamla, mörka och övergivna hus / skogar blir aktuellt och live bilder från små pub konserter.
min nuvarande utrustning är canon 750d med 50 mm 1.8 och kit objektivet ( 18-55 mm)
det kommer troligtvis bli fotat band i trånga utrymmen och små pub scener så ett objektiv med vid vinkel och stor bländare vore bra. har kollat på canons 24 mm 2.8 men vet inter hur pass stor skillnad det skulle göra till mina bilder i jämförelse med kit objektivet.
har ni tips / tankar?
eftersom jag är nybörjare och på hobby nivå håller jag gärna nere kostnaderna.
min nuvarande utrustning är canon 750d med 50 mm 1.8 och kit objektivet ( 18-55 mm)
det kommer troligtvis bli fotat band i trånga utrymmen och små pub scener så ett objektiv med vid vinkel och stor bländare vore bra. har kollat på canons 24 mm 2.8 men vet inter hur pass stor skillnad det skulle göra till mina bilder i jämförelse med kit objektivet.
har ni tips / tankar?
eftersom jag är nybörjare och på hobby nivå håller jag gärna nere kostnaderna.