Annons

Hur skulle du beskära?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ritva

Aktiv medlem
Här är en bild som har många motiv. Jag har lekt med olika beskärningar, men kommer inte på den ultimata. Mitt huvudmotiv var de vackert motljusbelysta unga asplöven, men fönstren är ju också intressanta och den gamla timmerväggen är robust. Synd att torkställningen syns så lite, annars skulle man kunna göra något med den. Men lek ni också, ni som har leklynnet i behåll. Jag vill se vad ni hittar. :-D

Bilagor

• aspen_orig_.jpg
    aspen_orig_.jpg
    40.6 KB · Visningar: 878
Varför inte ta bort tvättställningen helt och räta upp bilden..

Bilagor

• redigerad-1.jpg
    redigerad-1.jpg
    47.3 KB · Visningar: 866
På snedden för att få fram bara så mycket löv och vägg som möjligt, inget annat. -- ?? Eller blir man sjösjuk?

Bilagor

• aspen_orig__.jpg
    aspen_orig__.jpg
    47.3 KB · Visningar: 853
Synd att inte nederkanten på det nedre fönstret är med i originalet. Men tack Jesper, duktigt gjort med borttrollandet av tvättställningen, det är inte snabbt gjort. --Om räta vinklar i hus från 1800-talets början: Där finns inga räta sidor! /Ritva

eller kanske?

jag börjar tycka att torkställningen e snygg jag

Bilagor

• aspen_orig_.jpg.jpeg.jpg
    aspen_orig_.jpg.jpeg.jpg
    48.6 KB · Visningar: 732
Jag vill gärna lämna lite intressanta detaljer, som klädstreck, karmar och sånt. En bild man skulle vilja ha fler pixlar att leka med... :)

-Christian

Bilagor

• aspen.jpg
    aspen.jpg
    47.9 KB · Visningar: 662
JA, nu blev det ju som vita blommor av löven! Fint! Tyvärr har jag ingen webbsida där jag kan lägga in bilden, men har du emailadress på din presentation?

En nedskalad variant av de stora bilderna till, ungefär samma tema.
-Christian

Bilagor

• aspen2-sm.jpg
    aspen2-sm.jpg
    47.6 KB · Visningar: 614
Inte det bästa förslaget - bara något annorlunda.
Slarvade lite i utförandet, men idéen framgår kanske...
Kul att se vad folk hittar på!
Mvh
/Gitte

Bilagor

• huskul.jpg
    huskul.jpg
    41.4 KB · Visningar: 313
Vem vill se Sommartorpet i svart vitt?

Hallå!

Medans ni avfärgar och diddlar med torkställningar och sånt tjafs så ringde jag till Ernst. Han var inte sen i vändningarna. Inspelningsteam och snickare och hela påstället. Bilden visar hur det ser ut just efter att snickarhunken tagit upp ett till fönster mot sjön, för ljusets skull. Tyvärr kunde ingen vara med på bilden eftersom de sitter inne i köket, nymålat i räkskalstempera av Ernst, och käkar en fläderblomskaka med lättvispad getmjölksgrädde och dricker en mugg hemgjord saft av berberisblommor och snöbär medans de berättar för varandra hur otroligt fint de har gjort utan att ens bli smutsiga eller slå sig på tummen.

Bilagor

• redigerad-1+1.jpg
    redigerad-1+1.jpg
    47.2 KB · Visningar: 314
Hallå, bildägaren här! Jag gillar Christians svartvita bild, han har även ökat mängden löv i överkanten där det var glest, så att himmelen inte syns igenom. De belysta löven ser verkligen ut som blommor nu.
*hehe* Att sommartorpet är svartvitt, det får vi ta denna gången, Kristofer! Fläderblomskakan är kanske även den svartvit ;-) Är inte Christians bild lite sepia tillomed? Birgittas variant har jag själv lekt med, det finns en variant i mitt album "Kvällssol".

Hej Kristofer! Nu minns jag, vi har pratat lite "rost"... Vad kul att du tog dig an mitt torp och såg till att Ernst öppnade ett extra fönster, det behövdes!

Ritva skrev:
vi har pratat lite rost

Ja, jag försökte snacka rost med Ernst också, men han bara yrade om luft och ljus och rymd. Tror inte ens han märkte att jag käkade upp nästan hela berberis snöbärskakan. Fan vad kymigt jag mådde efteråt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar