Annons

Hur ska man gå till väga

Produkter
(logga in för att koppla)

AndreasOman

Aktiv medlem
Hej,

Hoppas detta kommer under rätt forum.

Jag har skissat och börjat planera ett tema som jag ska fotografera här hemma bestående av 12 bilder.
Och vad jag sitter och funderar över är att jag vill ha temat omringat av svarta väggar o golv vilket blir bästa sättet att göra detta?

Ta svart tjockt tyg och klä in en ram med eller recker det med att måla en stor flytt kartong invändigt till svart eller kanske inte blir så bra resultat av det? Vad tror ni blir en bra lösning av det hela?

Tyg reflekterar säkert minst.

Annars kan du ju ta vilken bakgrundsfärg du vill, dvs det du har tillgång till, och sen gör du bara om det till svart i PS.

Svart bakgrund handlar mest om ljussättning. Grundregeln är att ha ljuskällan nära motivet och bakgunden längre från motivet.

Du kommer att få mer kvalificerade svar från studiorävarna om du berättar mer om motiv, hur du vill ha motiven ljussatta och vad du har att tillgå för ljussättningen.

Ska ha temat drycker så första bilden ska heta
"Something for the gentelmen?"

Motivet i mitt huvud är följande
Ett stort fint glas fylled med congac och med flaskan i bakgrunden samt ett askfat med en ciggar som brinner så där rött o vackert och en gammal bok el liknande och till detta vill jag ha svart bakgrund och det kommer stå på en glasskiva med lite vatten för snygg spegel effekt med en snygg dempad belysning av ett el 2 ljus utanför bild

har kommit på 6 liknande motiv med dryck som går att assosiera till en typ av människa och sen lägga in saker som bygger på bilden av den som dricker det tänkte det kunde bli snyggt och roliga bilder

ANNONS