Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hur sjutton beskär jag till en kvadratisk bild i cs3??
- Trådstartare Melmis
- Start datum
Melmis
Aktiv medlem
Håll ner shift-tangenten när du drar i markerings- eller cropverktyget ;-)
Men va sjutton, det funkar inte.....
Melmis
Aktiv medlem
Men va sjutton, det funkar inte.....
Jag väljer crop, trycker in shift & drar. Det blir en rektangel...
Erik Schalin
Aktiv medlem
Brått?
Använd sax.
Använd sax.
wfrank
Aktiv medlem
Högerklicka på verktygsikonen (den lilla som dyker upp uppe till vänster) och klicka reset tool. Sen bör det funka - förmodligen har du pillat med inställningarna. Funkar inte det får du gå till key-settings och se om du råkat ställa om vad shift-tangenten ska göra (men det är nog inte så troligt att du "råkat" komma in där).
Melmis
Aktiv medlem
Brått?
Använd sax.
Ok, jag är säkert trög. MEN, när jag beskär med crop verktyget blir det en rektangel, trycker jag in shift händer ingen skillnad. ute i kanterna går det dra ut rektangeln mer & markerar jag i mitten längs linjerna går det bara rotera hur jag vill beskära....
Melmis
Aktiv medlem
Högerklicka på verktygsikonen (den lilla som dyker upp uppe till vänster) och klicka reset tool. Sen bör det funka - förmodligen har du pillat med inställningarna. Funkar inte det får du gå till key-settings och se om du råkat ställa om vad shift-tangenten ska göra (men det är nog inte så troligt att du "råkat" komma in där).
DU E BÄST!!!!
Tack, tack
Precis så var det
Tjohooooo
Erik Schalin
Aktiv medlem
Nej, du är säkert inte trög, högst troligt bättre än mig när det gäller datorvärlden.Ok, jag är säkert trög. MEN, när jag beskär med crop verktyget blir det en rektangel, trycker jag in shift händer ingen skillnad. ute i kanterna går det dra ut rektangeln mer & markerar jag i mitten längs linjerna går det bara rotera hur jag vill beskära....
Men ibland glömmer man de enkla lösningarna.
Printa i rätt storlek och klipp bort överflödet.