Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur sjutton beskär jag till en kvadratisk bild i cs3??

Produkter
(logga in för att koppla)
Högerklicka på verktygsikonen (den lilla som dyker upp uppe till vänster) och klicka reset tool. Sen bör det funka - förmodligen har du pillat med inställningarna. Funkar inte det får du gå till key-settings och se om du råkat ställa om vad shift-tangenten ska göra (men det är nog inte så troligt att du "råkat" komma in där).

Högerklicka på verktygsikonen (den lilla som dyker upp uppe till vänster) och klicka reset tool. Sen bör det funka - förmodligen har du pillat med inställningarna. Funkar inte det får du gå till key-settings och se om du råkat ställa om vad shift-tangenten ska göra (men det är nog inte så troligt att du "råkat" komma in där).

DU E BÄST!!!!
Tack, tack :eek:)
Precis så var det
Tjohooooo

Ok, jag är säkert trög. MEN, när jag beskär med crop verktyget blir det en rektangel, trycker jag in shift händer ingen skillnad. ute i kanterna går det dra ut rektangeln mer & markerar jag i mitten längs linjerna går det bara rotera hur jag vill beskära....
Nej, du är säkert inte trög, högst troligt bättre än mig när det gäller datorvärlden.
Men ibland glömmer man de enkla lösningarna.

Printa i rätt storlek och klipp bort överflödet.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto