Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur ser jag var jag fått meddelande?

Produkter
(logga in för att koppla)

karina_eriksson

Aktiv medlem
Jag fattar inte var man ser sina meddelanden.
Man kan ju välja på någon annans sida "skicka meddelande" men jag hittar inte var mina meddelanden är. Jag vet att jag fått av en kompis men var syns dom?!

Kör du Hotmail och dylikt finns alltid risken att spamfiltret tar breven, så förslagsvis ställer du in så att spam hamnar i Junk - istället för att raderas direkt.

AFE skrev:
De skickas till den e-postadress du angett när du registrerade dig på FS.
... vilket inte är något jättebra system. Det skulle vara avsevärt bättre om man kunde få notifieringar om nya inlägg i bevakade trådar etc., etc. i form av något meddelande när man loggar in på fotosidan. Rent praktiskt skulle nya notifieringar kunna markeras av en liten ikon i det svarta fältet längst upp till höger, och när man klickar på den kommer man till en lista över de bevakningar som genererat resultat. Alternativt kan man tänka sig att det markeras någonstans under "Din sida", eller liknande. Det finns massor med olika alternativ.

Själv skulle jag utan tvekan föredra ett sådant system framför att gå omvägen via min e-post, eftersom jag besöker fotosidan tillräckligt ofta (och när jag inte gör det har jag i alla fall inte tid att läsa meddelandena via länkarna i mailen heller).

Sedan behöver man naturligtvis inte avskaffa e-postnotifieringen för dem som gillar den: man skulle utmärkt väl kunna ha den kvar som valbart alternativ.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar