Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur ser er ansökan om ackreditering ut?

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
I de fall jag behöver ackreditering så skickar jag över ett formulär där jag anger vem jag är, vilket evenemang det gäller inkl. datum och tid, på vems uppdrag jag plåtar, var bilderna kommer att publiceras, länk till referenser samt kontaktuppgifter. Det har i.o.f.s. alltid fungerat men det känns lite formellt och ”stelt”. Hur ser er ansökan ut? Hur funkar det på tidningar och nyhetsbyråer? Är det fotografen själv eller någon administratör/redaktion som sköter detta?

I de fall jag behöver ackreditering så skickar jag över ett formulär där jag anger vem jag är, vilket evenemang det gäller inkl. datum och tid, på vems uppdrag jag plåtar, var bilderna kommer att publiceras, länk till referenser samt kontaktuppgifter. Det har i.o.f.s. alltid fungerat men det känns lite formellt och ”stelt”. Hur ser er ansökan ut? Hur funkar det på tidningar och nyhetsbyråer? Är det fotografen själv eller någon administratör/redaktion som sköter detta?
Beror helt på evenemang. Vissa sportevenemang skickar jag ett SMS till pressansvarig där det står typ "Kommer i kväll /Lasse Näsström" Andra så blir det en massa formalia typ det du beskriver. Som i allt annat handlar det om relationer. De man känner väl blir det mindre formellt med. Vanligen kontaktar bildbyråfotografer den som håller i evenemanget inte bildredaktören.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar