ANNONS
Annons

Hur sälja Nikonutrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Du Rietz

Medlem
Hej!

Det hela kommer av att jag nu är småbarnsförälder. Det gäller att slimma ner det man har och tar med sig. Och då tänkte jag göra mig av med det jag har och sen så småningom börja om från den nya situationen jag är i.

I alla fall så har jag några saker och då tänkte jag höra mig för hur de bäst kommer till användning hos andra fotografer. Jag skulle tro att det är saker för olika användningsområden och som är intressanta för olika personer, men helst skulle ju jag sälja allt i ett. Här är de i alla fall:

Har gluggarna AF Nikkor 80-200/2.8 D-ED, AF Nikkor 50/1.4 D, AF Nikkor 20/2.8 D, AF Nikkor 28-70/3.5-4.5 D, convertern SIGMA APO TELE Converter 1.4X EX, huset Nikon D70 med 1G Compact Flash SanDisk ultra II, blixten Nikon Speedlight SB-600 och även ett analogt Nikon-hus N90S (F90x) med passande blixt Nikon SB-26 (som jag hört även går att användas som extra synkande blixt till alla Nikonhus idag). Förresten även en axelväska för kamerahus+objektiv och även en Lowepro Minitrekker ryggsäck för större delen av utrustningen.

Själv undrar jag om jag ska sälja allt till ett nätt paketpris av, säg 10000 men jag vet egentligen inte mycket om vad det är värt...

Jag blir glad för alla tips jag kan få! Jag skulle bli jätteglad om allt passade in perfekt i andras utrustningar :)

Niklas

Bilagor

• DSC00403.jpg
    DSC00403.jpg
    20.7 KB · Visningar: 736
Senast ändrad:
Sälj prylarna separat...du vinner massor av slantar på det förfarandet. Objektiven är värda väldigt mycket mer än husen. Likaså blixtarna. D70:an är värd nästan ingenting idag, kanske någon tusenlapp (pengavärdet tråkigt nog inte relaterat till bruksvärdet).

Annonsera här på Fotosidan i första hand och sätt rimliga priser som både du och eventuell köpare kan acceptera...försöker man gneta och ta för mycket skummar folk bara förbi dina annonser utan att titta på dem och då har man missat den potentiella köparen. Blocket och Tradera är andra alternativ. På Tradera får man det mesta sålt men priset blir som regel lite lägre.

mvh / Matti

PS! Jag skulle kunna befria dig från 50/1,4:an :) DS!

Bättre att sälja grejerna separat än att sälja som ett paket, om man orkar med arbetsinsatsen och har tålamodet.

PS. AF 20/2.8 skulle passa i min kameraväska.... =)

Nackdelen med att sälja separat är att m,an kan bli sittandes med något. Men samtidigt tror jag att det kan bli svårt att sälja i paket. Vi har en bra plats för att sälja:

http://www.fotosidan.se/classifieds/

Kolla upp begagnatpriserna här och på blocket för att skapa dig en bild över vad det du har kan vara värt.

ang 80-200

Jo, jag har en fråga angående en liten grej på 80-200-objektivet. Jag har märkt att det inte låser fast i A för automatfokuseringen och att jag därför måste vara vaksam på att den inte glider över till M för manuell fokusering om jag inte använder det. Känner någon av er till om det kan vara en lätt eller svår sak att laga?

Niklas

Polaroidfilter

Just det :) Jag hittade ett polariodfilter som heter Quantaray 52mm C-P.L, snurrbart så klart och i fint skick. Vet nån av Er vad det kan vara värt?

Tack så mycket för hjälpen igen.

Niklas

Någon av Er här som hjälpt mig intresserad?

Säg till igen om nån av Er som hjälpt mig här är intresserad av någonting.

Annars så antar jag att det är fördelaktigare om man kan träffas och slippa skicka sakerna.

Niklas

Tack

Tack så hemskt mycket för hjälpen med försäljningen. Några glada användare av prylar har det blivit och kvar har jag i princip bara det analoga huset Nikon N90s (F90x). Antar att det inte är så stort tryck på analoga prylar... :)

Niklas

Å jag sitter med säljarens 20mm och e supernöjd :D Kommer till bra användning på resor när man inte vill släpa med sig blixten å 24-70 objektivet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar