Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur packar man en Sinar i sin låda?

Produkter
(logga in för att koppla)

ahpybus

Aktiv medlem
Har länge haft en Sinar stående som jag köpte begagnad i sin STORA låda. Den var inte rätt packad vid inköpet och har så varit länge.

Jag har fotat med min Technika ett tag men vill nu prova min Sinar. Har försökt räkna ut hur 1. lådan skall vara inställd och 2. hur sinaren skall vara inställd för att passa fint i lådan. Som det är nu passar den men fult.

Om det är någon som har en liknande sinar så skulle jag bli väldigt glad att få en bild på hur kameran skall vara inställd och en på lådan.

Adrian

P.S. Jag kommer inte ihåg vad modellen hette, det skulle vara någon slags hybrid mellan P och F tror jag. JÄTTE kontroller på ena sidan och något mindre på andra sidan.

Bilagor

• sinar_box.jpg
    sinar_box.jpg
    20.8 KB · Visningar: 185
Jag har en Norma som går ner i en fotoryggsäck. Jag tar loss stången, optiken och stativfästet. Standardena, med bälgen, lägger jag bara platt ner i väskan. Jag har duken som extra dämpning runt kameran.

Det ser ut på din bild som att stången sitter kvar genom kameran. Testa om den blir smidigare med stången lös. När jag sen ska ställa upp kameran på stativ, så börjar jag med stången som Sinarstativfästet sitter på. Sen är det bara lyfta på kameran.

Jag har en Norma som går ner i en fotoryggsäck. Jag tar loss stången, optiken och stativfästet. Standardena, med bälgen, lägger jag bara platt ner i väskan. Jag har duken som extra dämpning runt kameran.

Det ser ut på din bild som att stången sitter kvar genom kameran. Testa om den blir smidigare med stången lös. När jag sen ska ställa upp kameran på stativ, så börjar jag med stången som Sinarstativfästet sitter på. Sen är det bara lyfta på kameran.

Tack för tipsen. Att ta av stången föll mig aldrig in. Det kanske fungerar!

Adrian

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar