Jocce
Aktiv medlem
Har blivigt tillfrågad (dock inte svarat varken ja eller nej ännu) att Fotografera 5 st lagbilder samt individuella bilder under en Fotbollsturnering (inomhus)
Så det rör sig om ca 5 lagbilder + 75 individuella bilder på spelarna.
Så det lär bli fotograferande nästan hela dan, och en hel del efterarbete.
Det är en ungdomsklubb, så de har inga enorma summor att röra sig med, samt att jag vet att jag blivit tillfrågad då de vet att jag inte jobbar med detta utan troligen kan göra det för en mindre summa än en "riktig" fotograf, då jag har detta som en stor hobby/sidoverksamhet.
Så, vad är rimligt att ta betalt?
Bilderna kommer användas för Hemsidan och eventuellt nyhetsblad.
Har inte snackat mer med arrangörerna ännu, men har tänkt tanken att om jag sköter det rätt kanske jag får sälja ett par papperskopior på lagen och spelarna till spelarna också, vilket kanske kan ge en extra slant, men den biten sköter jag nog rakt av mot spelarna som köper bilderna.
/Jocce
Så det rör sig om ca 5 lagbilder + 75 individuella bilder på spelarna.
Så det lär bli fotograferande nästan hela dan, och en hel del efterarbete.
Det är en ungdomsklubb, så de har inga enorma summor att röra sig med, samt att jag vet att jag blivit tillfrågad då de vet att jag inte jobbar med detta utan troligen kan göra det för en mindre summa än en "riktig" fotograf, då jag har detta som en stor hobby/sidoverksamhet.
Så, vad är rimligt att ta betalt?
Bilderna kommer användas för Hemsidan och eventuellt nyhetsblad.
Har inte snackat mer med arrangörerna ännu, men har tänkt tanken att om jag sköter det rätt kanske jag får sälja ett par papperskopior på lagen och spelarna till spelarna också, vilket kanske kan ge en extra slant, men den biten sköter jag nog rakt av mot spelarna som köper bilderna.
/Jocce