Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hur mycket kostar en bild?
- Trådstartare Rapila
- Start datum
LaSvedesina
Aktiv medlem
Jag säljer mina A3+ bilder i 50x70cm ramar för 2.200 kr inramad. Utan ram bara passpartout 1.800 kr. Gör då en upplaga på 20 st.
Det dyraste jag har sålt bilder för var 4.500 kr med en egentillverkad ram som passade till motivet. Använde då en överhandsfräs för att göra mönster i ramen.
Ciao Annika
Det dyraste jag har sålt bilder för var 4.500 kr med en egentillverkad ram som passade till motivet. Använde då en överhandsfräs för att göra mönster i ramen.
Ciao Annika
lottawe
Aktiv medlem
Billigaste är nog 2 st oramade hästbilder i 13x18 för 150:- totalt/tillsammans.
Mest hittills är nog en serie om 4st i 50x70ramar för drygt 12000:- exkl.
Normal prissättning för min del i 40x50ram (runt 30x40kopia då) ligger runt 1800-2100:-. Upplagorna föredrar jag att hålla låga.
Tycker förresten svaren blir intressantare om storlekar och ev. ramningar (eller om det talas om andra användningsområden??) mm framgår. Kul vore ju även att se vilka bilder det gällde om priserna hamnat högt, men det kanske är att önska mycket..
EDIT: fast jag bör erkänna att jag utgick från att vi snackade bilder till väggar. Inte bildbyrå till tryck och så.. Annan användning har nog triggat priset över det jag angav för min del isf..
Normal prissättning för min del i 40x50ram (runt 30x40kopia då) ligger runt 1800-2100:-. Upplagorna föredrar jag att hålla låga.
Tycker förresten svaren blir intressantare om storlekar och ev. ramningar (eller om det talas om andra användningsområden??) mm framgår. Kul vore ju även att se vilka bilder det gällde om priserna hamnat högt, men det kanske är att önska mycket..
EDIT: fast jag bör erkänna att jag utgick från att vi snackade bilder till väggar. Inte bildbyrå till tryck och så.. Annan användning har nog triggat priset över det jag angav för min del isf..
Senast ändrad:
zlice
Aktiv medlem
lottae skrev:
Billigaste är nog 2 st oramade hästbilder i 13x18 för 150:- totalt/tillsammans.
Jag håller med.. jag är jättenyfiken vilka bilder du nämnt? 8)
Magnus Nyman
Aktiv medlem
Pappersflygplan skrev:
Hej
jag har en liten fråga bara... tänkte bara att de kunde vara kul å se hur mycket folk här på fotosidan fått betalt för en bild...
frågan är alltså hur mycket har du fått som mest/minst för en av dina sålda bilder?
Min 260.-
Max 16000.-
MVH
Magnus
lottawe
Aktiv medlem
Asch då, behöver jag börja.. Ok, bara för att jag bad om det dåzlice skrev:
Jag håller med.. jag är jättenyfiken vilka bilder du nämnt? 8)
De fyra i serien såldes utanför sverige till ett företag var gravidbilderna här. (Valutakursen gav mig tur då jag eg. hade tänkt mig 10.000:- svenska..)
Alla i länken är analoga halvtaskigt skannade papperskopior. Benen "X" och ryggen "C" på samma sida har gått för 1900:- st. 30x40 i 40x50ramar.
De billiga hästbilderna har jag inte i datorn så de får du inte se..