Annons

Hur mycket för ett fotoreportage

Produkter
(logga in för att koppla)
det beror på..............................

om det är ett bröllop (vilket är det jag kan svara bäst på) så beror det på tusen saker eller så...

- ska du vara med hela dagen eller bara under en timme eller så?
- vart ska du åka nånstans? är det nära eller långt bort?
- vilken typ av/hur mycket material ska du använda dig av?
- vilken tid på dagen är det? (om det inte är hela dagen + kvällen)
- hur är det tänkt att du ska leverera resultatet? bara som högar med bilder eller väljer du ut det du vill visa och de får köpa det de vill ha?
- ska det ingå någonting i stil med ett album eller en skiva med digitala bilder, och i så fall - vilken upplösning? ju högre upplösning, desto högre pris..
- tänker du behålla negativen eller vill köparen ha dem? (ett proffs säljer sällan/aldrig negativen)
- om det är svartvitt; ska du kopiera själv eller tänker du lämna bort det? (sistnämnda är att rekommendera)

jag känner till få fotografer som är med under en hel dag vid ett bröllop.. det finns en tjej i stockholm som jobbar så, och hon tar hästpriser som heter duga (slutsumman kan i vissa fall hamna på 50 000 spänn).. de flesta fotografer jag känner till träffar brudparet under en timme på bröllopsdagen och gör sin fotografering..

jag kan inte rekommendera dig någon direkt summa, för som sagt var; det beror på tusen saker eller så.. om du ger mig fler detaljer kanske jag kan hjälpa dig! :)

lycka till!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar