Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur mycket är min a100 värd?

Produkter
(logga in för att koppla)

LindizOchDaniel

Aktiv medlem
Som rubriken lyder, hur mycket kan man få för detta?

Sony a100 m kit objektiv
DiCain Batterigrepp
Minolta 5600HS(D) Blixt m.bouncer och fot/Fodral
Minolta 28mm f2.8 m.lock, pol filter
Minolta 50mm f1.7 m.lock
Sigma 70-210 skjutzoom, f3.5 till 5.6 tror jag
Sigma 100-300mm (D)
Sigma 18-50mm
Gitzo Reporter stativ m. billig kula

Ngn som vågar gissa på ett ca pris?
Tjänar jag på att sälja det i delar kanske?

Jag skulle gissa på dessa priser om allt är i bra skick och att du säljar det på typ Tradera.

Sony a100 kit 4000:-
DiCain Batterigrepp Ingen aning
Minolta 5600HS(D) 2500:-
Minolta 28mm f2.8 1000:-
Minolta 50mm f1.7 1000:-
Sigma 70-210 3-400
Sigma 100-300mm 700-900
Sigma 18-50mm 300-400
Gitzo stativ ingen aning.

En ny Sony A200 med kitobjektiv kostar omkring 5000 kr. Jag har svårt att tänka mig att någon skulle betala mer än 50-60 procent av detta för ett begagnat ex av en äldre modell.

Jag skulle tippa max 3500 för en A100 med kitobjektiv. Släng med ett minneskort eller ett filter så får du nog köpare...

en d40 på elgiganten kostar ju bara 3000kr nu inkl. objektiv. Har inte koll på begagnatmarknaden just nu men sett till vad nya instegsmodeller kostar idag så är det väl mer köparens marknad än säljarens, räkna inte med några större summor. Men som Björn säger så är det bra att slänga in lite tillbehör för att kunna sätta ett högre pris. Tycker Kent tar i lite väl med priserna men sök på tradera vad folk får för liknande grejer. Gäller bara att hitta rätt köpare

Ja, det är en sak vad du och jag ville ge för en A100, men på t.ex. tradera är de inte kloka. Jag har precis sålt en A100 m 18-70, 75-300, 2gb ultraII och en väska för 8200 plus frakt!!

Kolla avslutade auktioner, då får ni se.

screamin-daemon skrev:
Ja, det är en sak vad du och jag ville ge för en A100, men på t.ex. tradera är de inte kloka. Jag har precis sålt en A100 m 18-70, 75-300, 2gb ultraII och en väska för 8200 plus frakt!!

Kolla avslutade auktioner, då får ni se.

Haha, var det din.. Jag hade den på bevakning för att se vad det slutade på, var det som fick mig att bli lite sugen, dom pengarna kan man ju få en a700 för:)

Tror nog det får bli tradera, bara för att testa, man kan ju lägga ett reservationspris så man inte förlorar allt för mycket. Vill ju helst inte skilja mig från alla objektiv heller, 28mm och 50mm vill man ju gärna ha kvar, speciellt då dessa inte lider av olja/bak/front fokus som man läser att andra har.

Men blixten, skall man behålla denna eller sälja? Finns det ngn bättre blixt till Sony´s kameror? Den kostade ju trots allt skjortan när jag köpte den ny och man vill ju inte byta ner sig.
//Daniel

Hmm, synd man inte har råd med 700an redan nu, skulle behöva en extra kamera (som funkar till skillnad från min 5d) så att jag kunde tagit bra bilder på a100an:p

Jag skulle behålla blixten. Det är exakt samma som sonys toppmodell. Dock har de en 62 på väg, men den lär bli dyr.

Mht. reservationspris: Det kan faktisk göra att du får sämre bud. Där är många som inte gillar sånt. Börja med en krona och ta evt. smällen om det blir för billigt.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto