Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur mkt kommer 550D sjunka när 600D kommer?
- Trådstartare Spinnix
- Start datum
Taryup
Aktiv medlem
Hej!
Hur mycket tror ni 550D kommer sjunka nu när dom slänger ut 600Dn? Huset kostar idag cirka 6200, är det värt det?
Mvh
Priset på 600D finns ju redan ute på marknaden. Affärerna har ju med andra ord inte fått den än men satt priset.
Spinnix
Aktiv medlem
Priset på 600D finns ju redan ute på marknaden. Affärerna har ju med andra ord inte fått den än men satt priset.
Det jag menar är, hur mycket kommer priset sjunka på 550D?
anesthetist
Aktiv medlem
Hur mycket kan någons spekulationer betyda? På vilket sätt hjälper det dig? Det handlar självklart om spekulationer, inget kan veta ...!
and30ers
Aktiv medlem
Det jag menar är, hur mycket kommer priset sjunka på 550D?
EOS 550D hus kostar idag 6.000kr och med 18-55IS 6.300kr vilket är ett mycket bra pris på ett mycket bra kamerapaket. Är du spekulant är det bara att slå till! Priset lär inte sjunka många hundringar kommande halvåret men den kommer säkert att kosta 5.995kr i paket nästa jul.
Motsvarande priser på 600D är 7.300kr resp. 8.000kr ...för en sämre kamera.
Det 600D ger som fördel är blixtstyrning, mycket bra!
Nackdelen är aningen större/tyngre, den ömtåligare flip/flop-skärmen samt sensorn som automatiskt stänger av/sätter på skärmen när du närmar dig den optiska sökaren. Den fick inte plats och är ersatt av en knapp. Personligen skulle jag ogilla att behöva trycka på en knapp varje gång jag vill slå på/av LCD'n för att se kamerans inställningar.
EF-S 18-55 IS II har modernare IS-funktion (?) och är snyggare (saknar silverlack) men den kanske är ännu plastigare och billigare byggd för att sänka tillverkningskostnaden (?). Optiskt skall den vara identisk.