Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur låsa spegeln på Nikon D90?

Produkter
(logga in för att koppla)

PixWorld

Avslutat medlemskap
Någon som vet hur man låser spegeln på sin Nikon D90 för att minimera vibrationer?
Hittar inget i instruktionsboken
Går det över huvud taget att göra detta på D90?
Mvh

Jag tror det tillgängliga alternativet hittas på sidan 183 och under d10:exponeringsfördröjning

/FW

Det du menar heter exponeringsfördröjning i menyn. Du hittar det under "d Fotografering/Visning". Sedan går du ner till "d10 Exponeringsfördröjning".

Det du menar heter exponeringsfördröjning i menyn. Du hittar det under "d Fotografering/Visning". Sedan går du ner till "d10 Exponeringsfördröjning".

Egentligen inte, skulle jag tro.
Exponeringsfördröjning och spegellåsning är två olika saker, även om syftet är detsamma.

Spegellåsning/uppfällning gör att man kan fälla upp spegeln och sedan trycka man av när man finner det lämpligt. Bilden tas då direkt. Man trycker på avtryckaren en gång för varje moment.

Exponeringsfördröjningen blir mindre förutsägbar eftersom kameran fäller upp spegeln, väntar en kort stund och tar sedan bilden automatiskt.

D90är dock bara utrustad med exponeringsfördröjning, medan mer avancerade modeller har både och.

Egentligen inte, skulle jag tro.
Exponeringsfördröjning och spegellåsning är två olika saker, även om syftet är detsamma.

Spegellåsning/uppfällning gör att man kan fälla upp spegeln och sedan trycka man av när man finner det lämpligt. Bilden tas då direkt. Man trycker på avtryckaren en gång för varje moment.

Exponeringsfördröjningen blir mindre förutsägbar eftersom kameran fäller upp spegeln, väntar en kort stund och tar sedan bilden automatiskt.

D90är dock bara utrustad med exponeringsfördröjning, medan mer avancerade modeller har både och.

Ok det visste jag inte! Alltid lär man sig nåt nytt. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar