Annons

Hur långt kommer man på det här?

Produkter
(logga in för att koppla)

raskolnikov

Aktiv medlem
Studioset 2 x 110W
Tillbaka

Klicka här för större bild

Se alternativ nedan.
Visa alla produkter från QH.
Studio / Studioset


Ett oerhört prisvärt blixtpaket, perfekt som första hemstudio!

Setet består av följande:

2st 110W studioblixtar av metall
2st rejäla stativ på 3m, max belastning 6kg
1st 40 x 60 cm softbox med adapter
1st 84cm vitt paraply med svart utsida
1st radiosändare inkl. mottagare för trådlös användning av setet

Info om blixtarna:
110w/s
GN 32
Steglös effektinställning mellan 1/8 till full effekt
Laddar på 0.2-2 sek, oftast snabbare
Färgtemperatur 5600K
Strömkablar ingår
Synkkablar ingår (6V - säkert för digitalkameror)
Inställningsljus - 60W, kan ställas på 100% eller proportionerligt
Storlek - 100x180mm
Vikt: 800 g

Blixtarna kan triggas med testknapp, med synkkabel eller som slav av en masterblixt. De har inbyggd slavcell.

Priset i lösa delar är 3875:- så passa på och spara!

kostar 2795:-

Vad tror ni? Var kommer detta set att först kännas begränsat? Jag ska främst ha det till liten hemstudio fondyta 2*2/3 meter. Möjligtvis ta med det till andra schyssta miljöer också - önskar men då faller det på strömförsörjning att även jobba med det för effektfulla actionbilder av skate/klättring (boulder), MTB och löpning.

Så, vad tror ni, vad är nackdelarna med detta?
 
Du kommer garanterat att klara dig i hemmastudion. Sen kommer kraven att öka ganska fort och du kommer att se dig om efter större lokal och sen är det större blixtar med mer kräm som gäller. Samma sak utomhus, du kommer att vilja ha några som du kan köra på 12volt från bilbatteri. Priset för det tilltänkta settet är ju inte på något sätt avskräckande men du får bara nytta av detta paketet en kort stund av ditt liv. Köp hellre något som är mer all round.
Wallimex har ett set med 2st 300Ws blixtar 240volt, som även går på 12volt. Paraplyer, stativ och bouncer ingår. http://foto-walser.biz/shop/
kolla efter: Artikelnummer: 12518 för 400:- Euro.
 
Bra sida, nu börjar det närma sig vad jag söker. Ngn som är bättre än mig på tyska som ser vad man måste punga ut för 2blixtar med 1 softbox + batteri?
Jag hittade inte 12518 på siten...
 
Länken som Ulf Johansson (FILM) postade i inlägget ovan går direkt till det settet (Artikelnummer: 12518) med blixtar som funkar med bäde 240volt och 12volt. Om du sen scrollar längre ner på sidan så finns det massor av tillbhör. Priserna i 1 Euro ungefär 10:00 SEK. Kolla på Forex.se för dagsaktuell kurs. Frakt, du får kolla i vilken viktklass grejorna ligger.

Det är ingen tull eller moms på grejor köpta inom EU. Passa på att få lite återbäring på EU bidragen som du betalar via skattsedeln.
 
förvisso men då är det ej heller svensk moms eller menar ni att det är helt momsbefriat? Har F-skatt så det är momsfritt oavsett. Vad är priset för bara "batteriet"?
 
kollade in länken.
Jag kan inte allt för mgt om ljussättning men jag tror mig vilja jobba främst med softbox - tycker det verkar ge schysst ljus. Det där setet verkar ju inte dumt för "studioljus i skogen" men tror ni inte att man kommer sakna en andrablixt för att sätta upplättningsljus/effektljus?
Förvisso ändå för kallt snart för att hålla på utomhus på mina breddgrader nu... Är studioseten de har för 200-300E kompitabla med "batteriet" (vad kallar man det?) så att man kan uppdatera sig till våren. Behöver nog ingen 600W blixt inne i min lgh under vintern, den är på 21m2.... Men vill lära mig sätta ljus, skillnader på paraply/softbox etc. Därför vore ett set med svagare blixtar men dubbla och fler tillbehör mer lockande just nu. Men då vore det kul om man kan använda en av dessa tillsammans med denna starkare apparat utomhus. Krångligt, vilken djungel.

Tack för de tips jag fått hittills, fler mottages tacksamt. Finns ngn svensk importör till dessa utrustningar som är på den tyska sajten?
 
Jag vet ju inte hur dina kunskaper är i Tyska språket men ett sett innehåller 2 blixthuvud på 300Ws och en batteripack. Jagh vet inte om det går att köpa batteripacken separat men du behöver ju ändå ha blixtarna för att kunna köra på 12volt ute. Softboxar ger mjukare ljus och finare skuggor än av paraplyer eller reflektor gör. Börja med en stor bouncer(140cm) och en lite mindre(90x90cm) för fill light sen kan du ju komplettera med paraplyer för utomhusbruk. Om en blixt drösar omkull med en bouncer så blir det dyrt. En paraply är mindre kostbar. Jag tror samtidigt att nattens mörker slukar mer ljus än vad din lilla studio gör så det kan vara idé att ha lite större och lite hårdare ljuskällor utomhus. Prova så får du veta. www.kaffebrus.com
har bra priser och mycket tillbehör som passar till blixtarna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.