Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur långt kommer man med Kaffrebrus minipaket studioset 90 w 2 blixtar på 45w paraply

Produkter
(logga in för att koppla)

Annapahl

Aktiv medlem
Funderar på att köpa detta paket, men det kanske är att kasta pengarna i sjön. Ska jag spara mer pengar och satsa på det lilla paketet istället?

Jag vill använda det i min lilla studio i vardagsrummet. Mest för att fota barn men även andra porträtt.

Det kan bli lite väl svagt. Fungerar säkert bra för produktfoto men om du vill ha några meter mellan ljuskällan och motiv, och dessutom studs i paraply bör du nog ha minst 100 w/s blixtar.

Jag kör så här hemma ( 2 st 100 w/s ) och kan köra på bländare 8-10 lite beroende på motivet.

Instämmer i vad Per säger...
Du kan inte alls reglera styrkan på dom blixtarna utan måste jobba med placeringen och ev avskärmning. Du har inget moddeleringsljus så du kan uppskatta hur resultatet ska komma att se ut.
Du kan nog få till halvkroppsporträtt med lite jobb men vill du ta en familjebild är det lite klent. Vill du ha en hobbystudio växer du nog ur det paketet alldeles för fort för att det ska vara roligt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar