Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur lång garanti på backfocus?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dimage7d

Aktiv medlem
Har nu haft min kamera över ett år och har under den tiden fått den justerad för backfocus, KM bytte något kretskort för ljusmätning och justerade BF.

Nu har jag sett att det finns kvar BF. Är det någon som fåtf BF fixat efter ett år gått?

Man har ju enligt lagen 2 års garanti default, där man inte behöver bevisa något originalfel under de första 6 månaderna.
Sedan har jag sett i en tråd något om 3 år för KM.

Tacksam för info.
(Jo jag skall kotankta Ziegler också)

Bara ett påpekande. Enligt lag finns inte garanti, utan endast reklamationsrätt, som är förlängd till 3 år numera(sedan den 1 april 2005) med de bevisbördan på handlaren de första 6 månaderna.

Handlarna brukar dock ha iaf 1 år, ofta 2 års garanti dock. Vad denna täcker bör framgå i köpehandlingarna. Det bästa är att göra som du säger, kontakta serviceverkstad för att kolla.

hade min EOS Mark II nere hos Canon RCC i Mölndal
för kontroll justering av backfocus, ringe och
avtalade en tid och fick detta fixat under dagen
de fick alla mina obj. 300 2,8 IS-80/200 2,8L
28/70 2,8 L, allt kontrollerat kameran justerad.
Har i dag testat en otrolig skärpa kom fram som
jag ej sett tidigare, så ett STORT TACK till
teknikerna på Canon RCC i Mölndal, ett Tack Lisa
för vänligt bemötande.
kameraroffe.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar