Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur länge kan man få tag i gamla EOS 5D?
- Trådstartare Martin F
- Start datum
Enicar
Aktiv medlem
Ja du, hur ska man kunna svara på det. Nån kanske vill gissa utifrån vetskap om hur länge det gick att få tag i 30D efter att 40D kommit till butik men det betyder ju inte på något sätt att det faktiskt kommer att finnas 5D lika länge.
Fråga Cyberphoto eller ScandinavianPhoto som har den i lager. Det är mitt tips.
Fråga Cyberphoto eller ScandinavianPhoto som har den i lager. Det är mitt tips.
Martin F
Aktiv medlem
Det är klart att man inte kan säga exakt hur länge, men det jag menade var just det som Enicar är inne på - utifrån tidigare erfarenheter.
Angående begagnat så är det en möjlighet men jag vill köpa med momskvitto eftersom den ska in i en enskild firma. Om jag köper en beggad för 12000 kunde jag ju lika gärna köpt en ny för 15000 inkl moms. Visst, så låga är inte priserna men man får ju fördelen att kameran är ny. Har sett för motsvarande 16000 inkl. VAT och frakt från EU.
Angående begagnat så är det en möjlighet men jag vill köpa med momskvitto eftersom den ska in i en enskild firma. Om jag köper en beggad för 12000 kunde jag ju lika gärna köpt en ny för 15000 inkl moms. Visst, så låga är inte priserna men man får ju fördelen att kameran är ny. Har sett för motsvarande 16000 inkl. VAT och frakt från EU.
matlep
Aktiv medlem
Det är klart att man inte kan säga exakt hur länge, men det jag menade var just det som Enicar är inne på - utifrån tidigare erfarenheter.
Fast det säljs en hel del begagnande med Momskvitto och då funkar det ju ändå.
/M
Martin F
Aktiv medlem
Har funderat ytterligare lite... vad får man rimligen ge för en 5D med 24-105 om man hittar en begagnad med momskvitto? Frågan är om det blir så jättemycket billigare och så har man garanti om man köper nytt...
Köper jag från England behöver jag väl dessutom inte ligga ute med "momsen" (VAT) eftersom de drar av den om man redovisar sitt VAT-nr.
Köper jag från England behöver jag väl dessutom inte ligga ute med "momsen" (VAT) eftersom de drar av den om man redovisar sitt VAT-nr.