Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur koppla D300 till Ipad?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mwd

Aktiv medlem
Hej på er, när jag fotograferar i studio vill jag kunna använda min Ipad som extra-skärm för att beskåda bilderna. Har inget behov av att styra kameran, bara se bilderna,.
Har för mig att detta skall gå att lösa? Helst trådlöst.
Har hittat "Camera Remote Pro/HD" men blir lite konfunderad:
-Finns detta program fortfarande? Jag hittar bara länkar till uppgraderingar, inte fullversionen.
-Krävs det en PC med i leken? Viss text tyder på att kameran måste kopplas till en PC via USB??
-Kort med Wifi i kameran? Var köpa?
-Lagras bildfilerna i kameran eller hamnar de i Ipaden/ datorn?

Går ju vad jag förstår att köra direktfångst i Lightroom också via USB men då blir det lite knöligare.
Jag vill kunna fotografera på flera olika sällen och har stationär dator.
Tror att jag sett tråd om detta tidigare här på FS men hittar inte..
Posta gärna en länk om ni har koll.

Tacksam för tips på hur detta kan lösas på bästa sätt.

// Mats W
 
Har också D300 och precis skaffat en Ipad air, vill också veta vilket som är det bästa sättet/om det funkar. Minneskort med wifi har jag ju sett iallafall.
 
Hittade denna film på tuben men blev inte så mycket klokare??

http://www.youtube.com/watch?v=YEstveFqHOk

Den handlar ju om Camera control pro2 men det är väl ett program för PC??

Skall ha en trådlös sändare av något slag men jag hittar inte vilken.

Det går ju utmärkt att bara jacka in kameran direkt i Ipaden via USB-adapter.
Fattas bara en bättre app som fångar bilderna, annars blir det lite meckigt att få upp dem på skärmen.
Finns det någon som jobbar med detta som kan komma med råd på hur man gör det bäst?

// Mats W
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.