Illerfantasten
Aktiv medlem
Jag köpte nyligen en canon A630, dock inlämnad på lagning men hoppas återfå den om en vacka.
Det jag märkte innan den gick sönder, var att nästan alla foton jag tog blev suddiga.
Visst skakar man men att det skall påverka så mycket att man inte kan använda kameran vet jag inte om jag tycker om. Vill ju inte heller dra med ett stativ vid varje tillfälle.
Är det någon som har ett tips elelr som känner igen problemet?
Jag har testat allt känns det som, hålla armarna mot kroppen, hålla andan, luta kameran mot något stabilt elelr armarna.
Men det fungerade inte.
Det är ju tråkigt om man inte kan ta kort för att den är överkänslig.
(Det som den är inne på lagning för har inte med detta att göra.)
En annan undran jag har är varför man har möjlighet att ta bort ringen frampå kameran?
Är det meningen att man skall kunna köpa objektiv till den?
Det jag märkte innan den gick sönder, var att nästan alla foton jag tog blev suddiga.
Visst skakar man men att det skall påverka så mycket att man inte kan använda kameran vet jag inte om jag tycker om. Vill ju inte heller dra med ett stativ vid varje tillfälle.
Är det någon som har ett tips elelr som känner igen problemet?
Jag har testat allt känns det som, hålla armarna mot kroppen, hålla andan, luta kameran mot något stabilt elelr armarna.
Men det fungerade inte.
Det är ju tråkigt om man inte kan ta kort för att den är överkänslig.
(Det som den är inne på lagning för har inte med detta att göra.)
En annan undran jag har är varför man har möjlighet att ta bort ringen frampå kameran?
Är det meningen att man skall kunna köpa objektiv till den?