ANNONS
Annons

Hur kan man rensa smuts ur 17-85?

Produkter
(logga in för att koppla)

bedui.com

Aktiv medlem
Hej!

Har ett 17-85 IS USM eller vad det nu heter som efter ett år på resa har en mindre stjärnhimmel i sig om man tittar in... damm- och sandkorn. Hur gör man för att rensa? Jag antar att det behövs proffs för att göra det. Men då objektivet är värt en 7000 kanske det är värt att lämna in?`Någon som har koll på priser, samt vad det är för kvalité på rengöringen?

Undrar även som sidofråga om det går att få bort repor (jag klantade mig o körde inget UV-filter framför)? Jag har fått förslaget att fylla ut repor på samma sätt som man gör på glasögon med nån sorts massa (vet inte själv). Någon som vet?

MVH -Peder
 
Vet inte hur det är med 17-85'an men jag har en 17-55 2.8is usm som såg ut som en dammsugare efter ett par dagars flitigt användade (notredam är sjukt dammigt...)

Jag lossade bara på den lilla ringen på frontlinsen (den sitter lätt limmad) och skruvade lös de tre skruvarna som sitter bakom. Rengjorde försiktigt och nu ser gluggen lika ren och fin ut som innan resan. Men som sagt, det är ju alltid lite spännande att sätta skruvmejseln i nått sånt :D

//
andreas
edit stavfel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.