Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur kan jag förbättra denna bilden?

Produkter
(logga in för att koppla)

maroon

Medlem
Jag gillar denna bilden på min dotter, men hon har ju en ful skugga i ansiktet som vore bra att kunna dölja lite på något sätt. Kan jag göra det i photoshop? Jag är totalnybörjare på fotografering men är lite hemma i photoshop...
Jag antar att jag borde tagit bilden med blixt från första början. Problemet när jag tar med blixt och går nära objektet är ju att personen blir alldeles vit i ansiktet... Hur kan jag göra då?
 

Bilagor

  • skugga.jpg
    skugga.jpg
    9.4 KB · Visningar: 736
Vad söt hon var med den lite undrande minen. Ursäkta, kommentarer om modellen kanske är fel, Men det gick inte att låta bli. .

Jag bumpar frågan genom att svara lite då.

Javisst kan du vara nöjd. Rent tekniskt finns det, som du sade, lite detaljer att fundera på Men som minnesbild är den suverän redan nu. Viktigast är ju att minnas flickan för hon är snart myndig.;-) . Jag slänger aldrig bilder eller böcker. Är så glad för det, för gamla bilder är kul.

Visst går det att putsa i PS och det finns flera sätt - vad som är det absoluta bästa får andra säga.
Du kan ju börja med att testa pjattning - skugg/efterbelysverktyget. Men att få det helt perfekt klarar då inte jag.
Sen kan du testa att ha flera lager etc


Men ännu bättre att försöka undvika problemet när man fotar, håller med om det också..


Folk med hattar är ett elände när det är soligt.
Kameran ser skuggor, även de skuggor vi inte ser eller tänker på