Annons

Hur köper jag RÄTT blixt? (Jag har sökt..)

Produkter
(logga in för att koppla)

Flaggskepp

Aktiv medlem
Jag har sökt och funnit här på forumet, men behöver ändå hjälp.

Tänkte införskaffa mig en blixt (Sigma EF-530) till A700:an. Kan man handhålla den? Behövs det då kabel?

Kan jag placera den vid sidan av motivet och styra med den inbyggda blixten? Eller måste jag köpa just sony-blixtar för att få alla finesser?

Att tilläggas bör att jag är helt nollkollrad på externa blixtar då jag försökt undvika blixt i så stor utsträckning som möjligt. Men i vissa fall så känner jag att jag vill ta en bra bild med blixt, men inte "rakt på" med den inbyggda.

Är EF-530 precis det jag letar efter?

Hallå Kaj

Hör av dig till mig så kan vi träffas (idag om du har tid) så kan du få testa min Sigma EF-500 DG SUPER, den är versionen äldre med lägre ledtal, Jag tror att det inte är så mycet mer som skilljer dem åt.

mvh/Ove

0708-198110

Vevo skrev:
Hallå Kaj

Hör av dig till mig så kan vi träffas (idag om du har tid) så kan du få testa min Sigma EF-500 DG SUPER, den är versionen äldre med lägre ledtal, Jag tror att det inte är så mycet mer som skilljer dem åt.

mvh/Ove

0708-198110

Jaha.. är för tillfället bortrest, men jag kan ju återkomma om det verkar intressant. Om jag förstått dig rätt så har den blixten alla funktioner jag efterfrågar?

Mvh

Japp, den fyller dina behov. Men slå en pling om du vill testa innan beställer.

mvh/Ove

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto