Annons

Hur köpa tågbiljett?

Produkter
(logga in för att koppla)

RolandM

Aktiv medlem
Står inför faktum att jag alltid när jag har åkt tåg har fått biljetterna ordnade genom jobbet, så jag har inte behövt tänka på den detaljen.

Nu frågar en kompis mig hur man gör när man åker tåg. Visst låter det underligt och det är år 2007 och tåg har funnits i över 150 år i Sverige. Inte desto mindre står jag där som en fågelholk, men kom att tänka på att på Fotosidan finns lösningen på världsproblemen, men även problm av större dignitet som detta.

Hur som helst är idén att att ta ett godtyckligt tåg från Västerås till Stockholm och sedan vid lämplig tidpunkt samma dag åka tillbaka igen. Personen som ska åka är ca 20 år gammal.

Köper man biljett på stationen, i automat (pengar/kreditkort), av konduktören, förbokar?

Tacksam för svar

sj.se
Där kan du boka, betala och få hemskickat om tid finns har jag för mig (står nog på sidan.) Annars hämta ut t.ex via atg-ombud (tror jag fortfarande det är) Det fanns också automater (sist jag åkte iaf) där man betalade med kort och fick biljetten utspottad.

Tror inte det går att misslyckas, men lycka till med biljetköp iaf.

sen kan man tillägga att till norrland och vissa andra ställen bokar man kanske med connex.se .
vi har ju lite mer fria tågbolag nuförtiden..

Lycka till! /Kalle

Dra kreditkortet i den blå TIM-automaten i Västerås. Tryck på knappen för Stockholm o plötsligt står du med biljetten i handen... På väg hem gör man likadant fast tvärtom. Alternativt väljer t o r från start. Kolla när sista tåget går tillbaka. Lördagar är dåliga tågdagar t ex.

Ber att få tacka för er hjälp.

Det verkar inte vara så komplicerat, men SJ:s sida kunde inte förklara att de sålde biljetter, där verkade de mest tala om att man behövde biljett.

Nu tar vi tur med små världsproblemen som fred på jorden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar