ANNONS
Annons

Hur gammalt fotopapper?

Produkter
(logga in för att koppla)

hamsterr0ttan

Aktiv medlem
Tjena

När jag köpte min mörkerrumsutrustning fick jag med Ca 700 papper i olika storlekar av märket efke. Storlekarna är lite konstiga tycker jag då det är 9x14 på dom små. Sen har dom en specciel yta jag totalt älskar.

Skulle vilja veta om de finns Nyare papper som har samma yta. Svartvita alltså. Med fast kontrast.

Dom är asgamla men Dom funkar perfekt fortfarande.

Detta är vad jag kan få ut från kartongen.

EMAKS HS
KX 512 a

Double weight - white krystal - Grade 2

em.1? 550004

Made in Yogoslavia.

Det är ett plastpapper med kristallyta och det finns fortfarande i deras produktblad som länkas från Freestyles hemsida. Om det står "made in Ygoslavia" är papperena ganska gamla. Idag ligger frabriken i Kroatien och Samobor (tidigare låg den i Zagreb). Men var man kan köpa det idag vet jag inte? Har inte sett Emaks-papper i Sverige sedan Photax slutade sälja det. Och Freestyle verkar bara ha K888. Jag befarar att Fotokemikas pappersproduktion är på vär att upphöra och att de fortsättningsvis enbart producerar film. Men plastpapper med kristallyta av andra fabrikat är nog inte så svårt att få tag på?

Senast ändrad:
Graal skrev:
Det är ett plastpapper med kristallyta och det finns fortfarande i deras produktblad som länkas från Freestyles hemsida. Om det står "made in Ygoslavia" är papperena ganska gamla. Idag ligger frabriken i Kroatien och Samobor (tidigare låg den i Zagreb). Men var man kan köpa det idag vet jag inte? Har inte sett Emaks-papper i Sverige sedan Photax slutade sälja det. Och Freestyle verkar bara ha K888. Jag befarar att Fotokemikas pappersproduktion är på vär att upphöra och att de fortsättningsvis enbart producerar film. Men plastpapper med kristallyta av andra fabrikat är nog inte så svårt att få tag på?

Okej tack för svaret. Då e frågan vilka Papper med fast gradantal som finns med kristallyta

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar