Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur göra time lapse med bilder tagna på frihand?

Produkter
(logga in för att koppla)

Merlin

Aktiv medlem
Hej!
Har under året tagit ett antal bilder från min balkong. Dom är tagna med kameran placerad på balkongräcket och vid ett speciellt märke riktad mot ungefär samma punkt.. Problemet är ju att hur noga man än är omöjligt kan ta bilderna exakt i samma position. Så hur gör man för att få bilderna så synkade som möljigt så att övergångarna i filmen ser snygga ut? Har för mig jag sett en beskrivning på nätet men kan inte hitta den nu...

/S

Hej!
Har under året tagit ett antal bilder från min balkong. Dom är tagna med kameran placerad på balkongräcket och vid ett speciellt märke riktad mot ungefär samma punkt.. Problemet är ju att hur noga man än är omöjligt kan ta bilderna exakt i samma position. Så hur gör man för att få bilderna så synkade som möljigt så att övergångarna i filmen ser snygga ut? Har för mig jag sett en beskrivning på nätet men kan inte hitta den nu...

/S

Om du har tillgång till Photoshop kan du använda "align layers". Läs in alla bilder som egna lager (File/Scripts/Load files into stack). Markera sedan alla lager och kör Edit/Auto align layers. Brukar fungera perfekt om det inte är FÖR stora variationer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar