Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hur gör man?
- Trådstartare Annielie
- Start datum
Daniel Ahlin
Aktiv medlem
Lär dig hur vitbalansering fungerar.
Det står i din kameramanual hur det funkar, eftesom jag inte vet vilken kamera du har kan jag inte ge ett bättre svar.
Det står i din kameramanual hur det funkar, eftesom jag inte vet vilken kamera du har kan jag inte ge ett bättre svar.
Annielie
Ny medlem
Lär dig hur vitbalansering fungerar.
Tack så mycket! Det ska jag kolla! Jag har en D90 och objektivet som sitter på är ett 50/1.8D
Flash Gordon
Aktiv medlem
Tack så mycket! Det ska jag kolla! Jag har en D90 och objektivet som sitter på är ett 50/1.8D
Ta språnget och börja fotografera i raw-format direkt. Då får du ett resultat från kameran som är optimalt för att förändra bilden.
Det håller också över tiden . Ju mer processorkraft vi får i våra datorer och desto bättre raw-programmen blir desto bättre resultat får du ut från en gammal bild.
I raw spelar vitbalansen liten roll. Man klickar på något medelgrått eller vitt och kompenserar för färgsticket.