Annons

Hur gör man copyright-märket?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag citerar mig själv:

Fungerar inte alt-gr+1 på PC? ...
Det står inte "Fungerar inte alt-gr+1 på Mac" - för på Mac finns inte den tangenten.

På Mac är det fornminne + 1 som ger ©, eller cmd + 1 eller äpple + 1, beroende på vilket tangentbord som är anslutet - men det visste Du ju redan Jesper - Din lustiga jeppe där ;-)
 
På skärmen "Press any key to continue"
Användaren ringer supporten och säger "I can't find the any-key"
 
Ganska OT men...

"Programmet "Felsökningshjälp" har oväntat avslutats. Använd "Felsökningshjälp" för att korrigera problemet."

Klockrent!
:)
 
Det förvånar mig att ingen i denna långa tråd har rekommenderat verktyget Teckenuppsättning som finns under Tillbehör/Systemverktyg.
Därvid kommer det upp ett fönster som visar samtliga tecken som kan skrivas i de installerade fonterna. Då behövs inga krångliga koder utan det är bara kopiera de önskade tecknen och klistra in dem i det önskade dokumentet. Om en genväg till detta läggs på skrivbordet så finns hjälpen nära.
Då kan man även enkelt hitta t ex tankstreck som så ofta i inlägg ersätts av bindestreck.
I all enkelhet,
Bosse
 
För övrigt fyller copyrightmärket ingen som helst funktion, så det gör inget om det är svåråtkomligt på pc-tangentbord.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.