Annons

Hur gör jag detta i Dropbox????

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Jag skulle vilja skicka länkar genom Dropbox så att mina kunder ska få se bilderna. MEN jag vill inte att de ska kunna ladda ner bilderna utan bara titta på dem. Någon som vet hur man gör?
Jag har googlat & googlat men hittar inte hur jag ska göra.....

Som jag skrev i den andra tråden där du ställde samma fråga: Om man kan titta på bilderna så kan man ladda ner dem. Faktum är att när man tittar på dem så är de redan nedladdade. Det är just det som gör att man kan titta på dem.

Ok

Har du något bra förslag om hur man visar upp studiobilder man tagit?
Man vill ju skicka "bra" bilder, så att kunden ser tydligt hur de ser ut. Men samtidigt vill man ju inte att de ska vara så pass högupplösta så kunden själv kan ladda ner dem & skriva ut dem......

Det är bara att räkna pixlar. För att få en "lagom" storlek på en bild på webben så kanske 800-1000 pixlar på långsidan är lagom? Den bilden kan då också laddas ner, och skrivas ut i hög kvalitet (300 PPI) i en storlek av 6,8-8,5 cm. Man kan förstås skriva ut den på ett A4, men då blir kvaliteten sämre. Vad som är "bra kvalitet" är till viss del personligt.

Okidoki

Det är så man gör alltså om man inte kan träffa kunden & titta tillsammans? Man litar på att de inte laddar ner & skriver ut själva? Det är helt ok för mig, men jag tänkte att det var jag som kanske var "dum" som skickar iväg bilder på det viset...
Tack för svaren, då vet jag hur jag ska göra :O)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto