Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur fungerar det med mingelfotografering?
- Trådstartare volodja
- Start datum
tobbj712
Aktiv medlem
Det här är en svår marknad att som ny komma in och tjäna vettiga pengar på. Det jag rekommenderar är att gå ut och plåta själv några gånger så du får upp en härlig portfolio, sen så kontaktar man ett företag som tar bilder på flera ställen. Det är nog inte lönt att kontakta enskilda uteställen, beroende på vilken stad och vilken del av stan man vill plåta i, så finns det olika firmor. Men det går väl att använda google för att hitta de man söker efter
Walle
Aktiv medlem
Jag är lite nyfiken på att slänga in mig i mingelfotograferandet, och undrar lite hur det går till. Jag förstår att man kanske inte kan ta ordentligt betalt utan referenser etc. Men några tips och sådär hur man kan närma sig en eventuell kund?
Jag törs påstå att "ordentligt betalt" kommer du inte kunna ta även med referenser. Mingelbilder handlar inte om konstnärliga bilder som kräver 3 års utbildning för att ta, det är svårt att ta rejält betalt för något som någon annan säljer nästan gratis. Det är inte ovanligt med en femhundring och några öl som ersättning för en helkväll...